۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
ضرورت بهره گیری از مشاوره تخصصی در انتخاب سم و کودهای کشاورزی
کارشناس حوزه کشاورزی توصیه کرد

ضرورت بهره گیری از مشاوره تخصصی در انتخاب سم و کودهای کشاورزی

گنبدکاووس- فرامرزی، کارشناس حوزه کشاورزی با یادآوری فصل کشت پاییزه، در توصیه به کشاورزان گفت: مشاوره با مراکز خدمات کشاورزی دولتی و غیر دولتی و کارشناسان مربوطه برای انتخاب کود و سم ضروری است.

نسترن فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر این که بخش کشاورزی نقش تعیین کننده در اقتصاد ملی هر کشوری دارد، اظهار کرد: رشد و توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها وابسته به توسعه کلی بخش کشاورزی آنها است.

کارشناس حوزه کشاورزی افزود: بخش کشاورزی علاوه بر کمک به رونق اقتصادی، تامین کننده امنیت غذایی است لذا در برای توسعه پایدار یک کشور امری حیاتی و مهم ایفا می کند.

وی رمز پایداری کشاورزی را افزایش کارایی و بهبود بهره وری نهاده های پایه تولید در کشاورزی دانست و گفت: در بین نهاده های کشاورزی مصرف سموم و کودها بسیار مهم است زیرا نه تنها در کیفیت محصول تاثیرگذار است بلکه سلامت جامعه را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد.

فرامرزی با بیان این که سلامت مردم و داشتن محیط زیست سالم برای آینده کشورها بسیار بااهمیت است، به کشاورزان توصیه کرد در انتخاب سم و کود به دلیل اثرگذاری در جامعه، حتما از مشاوره متخصصان بهره ببرند تا با کیفیت ترین محصولات را در بهترین زمان بندی مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی هماهنگ دشت اضافه کرد: ضرورت مشاوره با مراکز خدمات کشاورزی دولتی و غیر دولتی، کارشناسان مربوطه و داروخانه های گیاه پزشکی مستقر در مراکز دهستان‌ها اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: با مصرف کمتر اما اثربخشی بیشتر سموم و کود، ضمن حفظ پایداری امنیت غذایی، در حفظ محیط زیست سالم، نقش مثبت خواهیم داشت.

فرامرزی یادآورشد: همچنین با ارائه آموزش های لازم و انتقال دانش و مهارت توسط بخش ترویج به کشاورزان و کارشناسان کمک شایسته در این خصوص می توان داشت.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha