۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
طرح پیوند سرشاخه کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی قزوین اجرایی شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین در گفت‌وگو با بازار؛

طرح پیوند سرشاخه کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی قزوین اجرایی شد

قزوین- پیله فروش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای عملیات پیوند سرشاخه کاری در سطحی بالغ بر ۵۰ هکتار از باغات گردوی این استان خبر داد.

محمد پیله‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از اجرای عملیات پیوند سرشاخه کاری در سطحی بالغ بر ۵۰ هکتار از باغات گردوی این استان خبر داد و گفت: در سال جاری پنج هزار اصله از درختان گردوی نامرغوب با استفاده از پیوندک ارقام جدید تجاری مانند چندلر ، فرنور ، فرنت ، فرانکت و ... پیوند زده شده است.

وی با بیان اینکه قزوین شش هزار و ۵۷۱ هکتار باغ گردو دارد که از این میزان شش هزار و ۱۷۹ هکتار بارور و ۳۹۲ هکتار غیر بارور است، افزود: این طرح در راستای بذری بودن اغلب باغات گردو استان و میزان عملکرد پایین آنها انجام شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیوند سرشاخه کاری امکان اصلاح و جایگزینی این باغ ها با ارقام تجاری با کیفیت مطلوب را فراهم می کند.

پیله فروش با بیان اینکه جوانسازی، کاهش خسارت سرمازدگی، افزایش عملکرد کمی و کیفی و دستیابی به محصول یکدست و یکنواخت از مزایای انجام پیوند سرشاخه کاری در باغات گردو است، افزود: استان قزوین طی سال های اخیر از استان های پیشرو در اجرای طرح سرشاخه کاری در کشور بوده است.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha