۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
ارتقا تراز تجاری محصولات کشاورزی با توسعه هوشمندانه گلخانه ها 
رئیس پژوهشکده گلخانه های کشور تاکید کرد:

ارتقا تراز تجاری محصولات کشاورزی با توسعه هوشمندانه گلخانه ها 

گرگان- آزادی، رئیس پژوهشکده گلخانه و محیط های کنترل شده کشور گفت: افزایش توسعه هوشمندانه گلخانه ها روشی است که می توان به واسطه آن تراز تجاری محصولات کشاورزی را در سطح دنیا ارتقا بخشید.

رضا آزادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر کشور ما در شرایط کم آبی سیر می کند و مراقبت در این حوزه بسیار لازم و ضروری است.

رئیس پژوهشکده گلخانه و محیط های کنترل شده کشور با بیان اینکه سهم کشاورزی در استفاده از منابع آب بسیار بالاست، افزود: کارشناسان و متخصصان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند این سهم را در جهت افزایش بهره‌وری استفاده کنند.

وی گفت: بهترین مساله پیش بینی شده در افزایش بهره وری استفاده از گلخانه ها در اراضی کشاورزی است.

وی بیان کرد: مصرف آب کمتر، افزایش عملکرد ۱۰ برابری و اشتغالزایی بیشتر در واحد سطح از جمله مزایای مهم استفاده از فضای گلخانه ای است.

آزادی بیان کرد: در سراسر کشور حدود ۲۲ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که ۱۴ هزار هکتار آن به سبزیجات و صیفی جات اختصاص دارد.

وی با اشاره به توسعه هوشمندانه گلخانه ها در کشور، تصریح کرد: حدود ۲۳ فاکتور احصا شده که شرایط ایجاد گلخانه را مشخص می کند.

رئیس پژوهشکده گلخانه و محیط های کنترل شده کشور باید ضمن بیان اینکه با شرایط اقلیمی موجود در کشور نمی توان برای حوزه کشاورزی، آب و خاک پیش بینی درستی داشت، افزود: توسعه گلخانه ها باید مبتنی بر شرایط حال حاضر کشور، آینده نگری های های اقلیم، خاک و غیره انجام شود.

به گفته وی، در توسعه هوشمندانه گلخانه ها، تولید محصول سالم و برقراری تراز تجاری دنبال می شود.

آزادی گفت: برای گسترش گلخانه‌ها باید دید چه نیازهایی برای توسعه گلخانه ها وجود دارد و همچنین باید چند نقطه از کشور به عنوان قطب گلخانه در نظر گرفته شود تا به این واسطه تراز تجاری محصولات کشاورزی را

افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha