۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
سهمیه بندی آب در مکزیک در بحبوحه خشکسالی

سهمیه بندی آب در مکزیک در بحبوحه خشکسالی

مکزیک در تابستان ۲۰۲۳ افزایش دمای بی سابقه‌ای را پشت سر گذاشت. این افزایش دما منجر به کاهش بارندگی‌ها و کمبود شدید آب در تاسیسات آب کوتسامالا شد که آب ساکنان پایتخت مکزیک را تامین می‌کند.

به گزارش بازار، مکزیک در تابستان ۲۰۲۳ افزایش دمای بی سابقه‌ای را پشت سر گذاشت. این افزایش دما منجر به کاهش بارندگی‌ها و کمبود شدید آب در تاسیسات آب کوتسامالا شد که آب ساکنان پایتخت مکزیک را تامین می‌کند. اکنون تاسیسات آب کوتسامالا با ۴۴ درصد آب کمتر در ذخایر خود فعالیت می‌کند. در نتیجه مقامات سازمان آب اقدام به جیره بندی آب در بخش‌های مهمی از شهر کرده اند، از جمله در منطقه پرجمعیت ایستابالاپا که محل سکونت میلیون‌ها نفر است. آمپارو رامیرز چهل سال است که در این جا زندگی می‌کند. او در خانه اش به طور پیوسته با کمبود آب روبروست.

منابع آب برای حدود ۲۰ میلیون سکنه مکزیکو سیتی کاهش زیادی داشته است. مقامات می‌گویند این مسئله تا حد زیادی مربوط به کمبود بارندگی و خشکسالی کنونی است.
ساکنان مکزیکو سیتی با ادامه سهمیه بندی آب به خرید آب از تانکرها روی آورده اند. مارتی باترس، شهردار نیومکزیکو از ساکنان این شهر خواسته است تا سال جدید میلادی و شاید پنج ماه آینده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha