ارزش ۲۰میلیارد دلاری بازار کالاهای چرمی خاورمیانه در ۲۰۲۴ | صنایع گرفتار بخشنامه های خلق الساعه
بازار گزارش می دهد؛

ارزش ۲۰میلیارد دلاری بازار کالاهای چرمی خاورمیانه در ۲۰۲۴ | صنایع گرفتار بخشنامه های خلق الساعه

در شرایطی که ارزش بازار کفش و کالاهای چرمی تا پایان ۲۰۲۴ در خاورمیانه و آفریقا ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده، تولیدکنندگان داخلی معتقدند بخشنامه های خلق الساعه رقابت در بازارهای جهانی را مختل می سازد.

بازار؛ گروه صنعت: صنعت چرم و کفش از جمله صنایع بسیار پویا و اشتغالزایی است که به گفته تحلیلگران صنعت، بازار جهانی کفش و کالاهای چرمی در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) در مسیر رسیدن به ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ در پس زمینه پررونق بخش خرده فروشی قرار دارد.

پیش بینی می شود بازار کالاهای چرمی منطقه خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۷ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۲۱.۲۳ میلیارد دلار برسد

از سوی دیگر بر اساس مطالعه ای که توسط Mordor Intelligence انجام شده برآورد شده است که بازار کالاهای چرمی منطقه خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۷ درصد رشد می کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۲۱.۲۳ میلیارد دلار می رسد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد که تولیدکنندگان چرم همچنین بر نوآوری در طراحی و استفاده از چرم عجیب و غریب برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان گران ‌قیمت و ممتاز تمرکز کرده‌اند.

تاثیر مستقیم بخشنامه های خلق الساعه بر صنعت چرم و کفش

صنعت چرم و کفش و به طور کلی کالاهای چرمی کشور نیز فعال است و تولید کنندگان داخلی توانسته اند بخش قابل توجهی از بازار را تامین کنند. این در شرایطی است که به گفته فعالان صنعت، برخی تولید کنندگان توانسته اند به برخی بازارهای صادراتی نیز کم و بیش راه یابند. با این وجود صنعتگران این بخش همواره با مشکلاتی مواجه بوده و هستند. به طوری که «محمدرضا داور پناه» فعال صنعت چرم و کفش معتقد است اصولا تمام صنایع گرفتار بخشنامه های خلق الساعه هستند

او در گفتگو با بازار می گوید: شاید دولت مشکلاتی دارد که مجبور است به کمک این بخشنامه ها مشکلات خود را حل کند اما تاثیر مستقیم بر صنعت دارد؛ یعنی وقتی من تولید کننده بر فرض کارخانه ای با ۵۰۰ پرسنل دارم تاثیر حداقل این بخشنامه این است که تولید دچار چالش می شود. به این معنا که یا نمی توانم مواد اولیه تامین کنم یا مواد اولیه موجود است اما برق و گاز نداریم و غیره.

داور پناه افزود: در واقع این اتفاقات موجب می شود نیروی انسانی بیکار بماند در حالی که حقوق اش را پرداخت می کنیم و این امر موجب افزایش قیمت تمام شده می شود. لذا عملا دولتها باید برای صدور بخشنامه ها فکر کنند و شرایط بخش صنعت را به صورت ویژه رعایت کنند چون باید ابتدا درآمد داشته باشیم تا بتواینم نیروی کار را حمایت کنیم.

فعال صنعت چرم و کفش: در بحث صادرات این چالش را داریم که گفته می شود مواد اولیه را آزاد خریداری کنید، صادر کنید و با ارز نیمایی به ما پرداخت کنید که مسلما هیچ عقل سلیمی این کار را نمی کند

این فعال صنعت همچنین در خصوص شرایط حاکم صادرات نیز می گوید: در حال حاضر به همه کشورهای اطراف صادرات داریم؛ محصول ما خوشبختانه تقاضای بالقوه ای در تمام کشورهای همسایه دارد مثلا ترکیه که پیش از این برای ما کالا ارسال می کرد الان از ما کالا خرید می کند. ضمن اینکه دنبال بازارهای جدید هستم با این وجود قبل از اینکه روی بازارهای جدید بخواهیم کار کنیم منتظر هستیم تا بازار به ثبات برسد.

حمایت دولت؛ پیش شرط توسعه تولید و صادرات

او ادامه داد: البته در بحث صادرات این چالش را داریم که گفته می شود مواد اولیه را آزاد خریداری کنید، صادر کنید و با ارز نیمایی به ما پرداخت کنید که مسلما هیچ عقل سلیمی این کار را نمی کند.

این فعال صنعت چرم و کفش در خصوص ارزیابی بازار نیز گفت: من معتقدم اگر دولت ها وظایف خود را درست انجام بدهند ما به شدت می توانیم صادرات زیادی داشته باشیم، همچنین اشتغال بالایی می توانیم داشته باشیم؛ یعنی تمام عوامل موجود به رشد کمک می کند به طوری که می توانیم شاهد جهش باشیم اما دولت ها باید اول حمایت کند و ساز وکارهای لازم را انجام دهند.

استاتیستا: تخمین زده می شود که حجم بازار کفش در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۵ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۴.۴۸ میلیارد جفت برسد

گفتنی است بر اساس گزارشی که اخیرا سایت آماری تحلیلی Statista منتشر کرد است تخمین زده می شود که حجم بازار کفش در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۵ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۴.۴۸ میلیارد جفت برسد. این در حالی است که با توجه به اینکه تقاضا برای کفش های پایدار در سراسر جهان در حال افزایش است، کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا با مواد نوآورانه سازگار با محیط زیست و روش های تولید پیشرو هستند. همچنین در

همچنین بر اساس آمارها و داده های جهانی منتشر شده، امروزه بیشتر چرم ها از پوست گاو ساخته می شود که حدود ۶۵ درصد از کل چرم تولید شده را تشکیل می دهد. سایر حیواناتی که مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از گوسفند حدود ۱۳ رصد و بز حدود ۱۱ درصد.

کد خبر: ۲۶۳٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha