۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
صدور مجوز نوسازی ناوگان راهداری چهار استان کشور با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد

صدور مجوز نوسازی ناوگان راهداری چهار استان کشور با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مجوز نوسازی ناوگان راهداری به چهار استان خوزستان، فارس، هرمزگان و اردبیل داده شد و عملیاتی شدن آن نیاز به حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تفویض اختیار این سازمان به چهار استان خوزستان، فارس، هرمزگان و اردبیل برای دریافت مجوز نوسازی ماشین آلات راهداری، بیان کرد: اعتباری حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان راهداری این چهار استان مورد نیاز است و استان خوزستان به تنهایی به ۱۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان راهداری نیاز دارد.

وی افزود: برای نگهداشت ۲۲۰ هزار کیلومتر راه، تقریبا نزدیک به ۳۵۰ همت اعتبار نیاز است، این در حالی است که فقط ۱۰ درصد از اعتباراتی که برای نگهداشت راه‌ها و مأموریت‌های سازمان نیاز است، در اختیار داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که در بخش راهداری کشور حدود ۱۰ هزار کارگاه راهداری در سطح راه‌های کشور فعال است، گفت: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه باز در کشور داریم، از ابتدای سال تا کنون به اندازه سال گذشته روکش آسفالت، روشنایی، لکه‌گیری در راه‌های کشور انجام شده است.

امانی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته شده است، افزود: امسال در حوزه حمل و نقل بار ۳۷۵ میلیون تن جابجایی کالا اتفاق افتاد که نسبت به سال گذشته ۱۲.۵ درصد رشد داشته‌است، در بخش جابجایی مسافر نیز از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۷ میلیون نفر جابجایی مسافر انجام شده که حاکی از رشد ۱۴.۵ درصدی دارد.

معاون وزیر و رییس سازمان با اشاره به ۱۵ کشور همسایه ایران و وجود ۲۶ پایانه مرزی در مرزهای کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۸.۵ میلیون تن کالا از جمهوری اسلامی ایران ترانزیت شده است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است که تحقق این رقم حاصل مجاهدت و همچنین تعاملات و نشست‌های بین‌المللی بوده است.

امانی افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد و امسال اعتباری بیش از ۲۰۰ برابری برای بهسازی راه‌های خوزستان در نظر گرفته است.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، امانی در آیین بزرگداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در استان خوزستان با بیان این که امروز با همه گرفتاری‌ها و تحریم‌های ظالمانه، اتفاقات بسیار خوبی به همت بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور رخ داده است، گفت: از یکایک دست‌اندرکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فعالان این بخش، رانندگان و راهدارانی که سرمایه و جان خود را به میدان آورده‌اند و غیرتمندانه پای مردم و مملکت خود ایستاده‌اند، قدردانی می‌کنم.

کد خبر: ۲۶۳٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha