نمایشگاه تلکام برند حوزه ارتباطات و فناوری ایران است
مدیرعامل شرکت مخابرات:

نمایشگاه تلکام برند حوزه ارتباطات و فناوری ایران است

نمایشگاه «تلکام» یک برند مهم است که باید با همکاری یکدیگر کاری کنیم تا با توجه به دانش و پتانسیلی که در کشور وجود دارد، این نمایشگاه در کشورهای منطقه به عنوان یک برند مطرح شود.

به گزارش بازار، مجید سلطانی امروز (شنبه ۲ دی ماه) در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین اپراتور جمهوری اسلامی ایران است که با بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۶ میلیون مشترک باندپهن ثابت، بزرگ‌ترین مشتریان تجاری در باندپهن و دارا بودن بیش از ۷۰ میلیون مشترک سیار در همراه اول است.

وی افزود: عنوان نمایشگاه امسال مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است که با فعالیت‌های شرکت‌های فناور مناسبت دارد. رویکرد و راهبرد اساسی شرکت مخابرات در سه سال گذشته به شکل نوینی طی شده و وظیفه توسعه در زیرساخت‌های ارتباطی را داریم که با شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم، اما بر اساس برنامه راهبردی ترسیم شده از ۲ سو توانمندی شرکت مخابرات ایران را شانه به شانه با برنامه‌های کلان و بلندمدت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و اقتصاد پیش می‌بریم.

سلطانی تاکید کرد: از سال ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ۲ کار اساسی را آغاز کرده است. نخست برنامه فیبرنوری است که اکنون در حال افتتاح پروژه‌ها در استان‌های مختلف هستیم و سرویس پرسرعت فیبرنوری را ارائه می‌دهیم. در سوی دیگر برای اینکه نقش شرکت مخابرات در اقتصادی دیجیتال نیز پررنگ شود، فعالیت‌های راهبردی را در حوزه انقلاب صنعتی چهارم و اقتصادی دیجیتال آغاز کردیم. دبیرخانه دائمی اقتصاد دیجیتال در مخابرات استان البرز تاسیس و چندین رویداد با همکاری شرکت‌های فناور برگزار شده که در حال توسعه آن در تمام استان‌های کشور هستیم.

مدیرعامل مخابرات خاطرنشان کرد: ما یک نهضت توسعه فیبرنوری را آغاز کردیم، اما اکنون به دنبال این هستیم تا نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال را با کمک شرکت‌های فناور جلو ببریم. همکاری و تفاهم‌نامه‌های خوبی با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های فناور منعقد کردیم و به کمک آنها این مهم را جلو می‌بریم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای اهمیت بالایی است. با اهمیت دادن به این مساله اولین رویداد پژوهشی خود در این زمینه را برگزار کردیم. ما به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و اپراتوری کشور وظیفه خود می‌دانیم که در جهت توسعه کشور گام برداریم.

سلطانی تاکید کرد: باید قبول کنیم توسعه شرکت‌های فناور با حرف امکان‌پذیر نیست و نیاز به چرخش و تخصیص اعتبار دارد. درخواستم از سیاست‌گذاران در وزارتخانه‌های مختلف این است که سبد چرخش اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات را مشخص کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و اپراتورها بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

مدیرعامل مخابرات گفت: نمایشگاه تلکام یک برند است و تقاضا دارم که این برند ضعیف نشود و شرکت‌ها باید از الان به سال دیگر فکر کنند تا این نمایشگاه با تمام پتانسیل و دانشی که داریم در منطقه زبانزد شود. تلکام فرصتی برای شرکت‌های حوزه ارتباطات است.

کد خبر: ۲۶۳٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha