۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
۷۰ پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر در استان کردستان افتتاح می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۷۰ پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر در استان کردستان افتتاح می شود

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح و بهره برداری ۷۰ طرح و پروژه مربوط به بخش کشاورزی در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های این بخش، اظهار کرد: در طول سال و در راستای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از اعتبارات دولتی، پروژه های مختلفی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: برای دهه فجر امسال نیز برنامه ریزی برای بهره برداری از پروژه ها و طرح های مختلفی صورت گرفته است و به همین دلیل ۷۰ پروژه و طرح در بخش های مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی استان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها اشاره کرد و افزود: این ۷۰ پروژه با اعتباری معادل ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طی دهه فجر امسال در استان کردستان در حوزه های مختلف بخش کشاورزی به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۰ طرح و پروژه مورد بهره برداری، ۲۷ طرح مربوط به حوزه آب و خاک است، بیان کرد: هفت طرح در حوزه های مختلف تولیدات دامی، ۱۴ طرح مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، چهار طرح مربوط به شیلات و آبخیزداری، یک طرح در حوزه تعاون روستایی و دو طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری است.

اسکندری با بیان اینکه طرحهای آب و خاک با مشارکت ذی نفعان طرح به اجرا در آمده است، یادآور شد: ضمن اینکه ۷۰ درصد اعتبارات نیز مربوط به طرح های بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح های بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال جدید، اظهار کرد: کشاورزی یکی از قطب های اصلی استان کردستان در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید است و به همین دلیل باید طرح های این بخش مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

استان کردستان در زمینه تولید شماری از محصولات باغی از جمله استانهای برتر کشور بوده و در زمینه تولیدات دام و طیور نیز ظرفیت های خوبی در اختیار دارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha