۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
زخم کاری وزارت اقتصاد به پالایشگاه تهران| نهادهای امنیتی چه هشداری به خاندوزی دادند؟

زخم کاری وزارت اقتصاد به پالایشگاه تهران| نهادهای امنیتی چه هشداری به خاندوزی دادند؟

طبق اسناد نهادهای نظارتی از مرداد تا بهمن ۱۴۰۱، ۸.۶ هزار میلیارد تومان از سوی انباشته پالایشگاه تهران به جای صرف در پروژه‌های توسعه‌ای، به برخی شرکت‌های مرتبط با سه عضو جدید هیات مدیره منحرف می‌شود.

به گزارش بازار، ۲۲ مرداد ۱۴۰۱، تاریخی است که با ورود غیرقانونی وزارت اقتصاد و برخلاف نظر معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، اعضای هیات‌مدیره پالایشگاه تهران تغییر کرده و سه عضو جدید و البته غیرمتخصص، مدیریت این پالایشگاه را برعهده می‌گیرند.

این تاریخ نقطه آغازی بر آشفتگی مدیریتی پالایشگاه تهران است. طبق اسناد نهادهای نظارتی از مرداد تا بهمن ۱۴۰۱، ۸.۶ هزار میلیارد تومان از سوی انباشته این پالایشگاه به جای صرف در پروژه‌های توسعه‌ای، به برخی شرکت‌های مرتبط با سه عضو جدید هیئت مدیره منحرف می‌شود.

در نهایت تاخیر در پروژه CCR و توقف کامل (Shut down) پالایشگاه تهران در روزهای پایانی ۱۴۰۱، آن هم در شرایط ناترازی بنزین، پای نهادهای امنیتی را به پرونده باز می‌کند به طوریکه در نامه‌ای به مخبر و خاندوزی شرایط ناپایدار مدیریتی و عدم تمکین سازمان خصوصی‌سازی به قوانین بالادستی در پالایشگاه تهران گوشزد می‌شود.

هر چند بعد از تاکید سه‌باره معاونت حقوقی در تاریخ ۲۵ مرداد، ۱۷ دی، ۱۹ بهمن بالاخره سه عضو مسئله‌دار برکنار می‌شوند اما هنوز وزارت اقتصاد اعضای جدید و قانونی شرکت ملی پالایش و پخش در هیئت‌مدیره پالایشگاه تهران را تایید نکرده و جریانی مشکوک در حال تخریب آنها در فضای رسانه‌ایست تا همچنان پالایشگاه تهران در برزخ آشفتگی باقی بماند.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha