۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
جاده مرگ در محور آق قلا ایمن می شود | شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور
وزیر راه و شهرسازی:

جاده مرگ در محور آق قلا ایمن می شود | شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور

گرگان- بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه محور آق قلا به بندرترکمن با اجرای 35 کیلومتر باند درحال انجام است و باند شمالی آن هم با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد تا جاده مرگ ایمن شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذر پاش شامگاه پنجشنبه در بازدید از پروژه های استان گلستان اظهار کرد: توسعه محور آق قلا به بندر ترکمن باند جنوبی آن انجام شده و حدود ۳۵ کیلومتر آن اجرایی شده و باند شمالی هم به زودی اجرایی خواهد شد و تا در پایان دولت جاده مرگ به جاده اطمینان تغییر نام پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خط ریلی شمال نیز یکی دیگر از اولویت های گلستان است که در مسیر آزادشهر و شاهرود به دلیل کوهستانی بودن با مشکلاتی مواجه است و با تامین اعتبار محور مواصلاتی شمال به جنوب راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه آمارهای ترانزیت و حمل کالا نیز در گلستان نشان دهنده تلاش های مدیران این حوزه است، گفت: با هدف گذاری که در حوزه ترانزیتی داریم گلستان به دلیل مجاورت و دارا بودن مرز طولانی و بازارچه مشترک با ترکمنستان در اولویت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت های ترانزیتی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و با توجه به شرایط اقتصادی یکی از مسائلی است که توجه به آن از اولویت برخوردار است.

بذرپاش شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور را یکی دیگر از برنامه های این وزارت خانه برشمرد و گفت: ۹۵ نقطه مربوط به استان گلستان است که ۳۰ نقطه آن ایمن شده و باقی آن امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: ایمن سازی جاده ها سهمی مهمی در حوادث و تصادفات خواهد داشت که متاسفانه با آن دست به گریبانگیر هستیم.

وی گفت: کشور با همه مشکلاتی که دارد در بخش های بزرگی کارگاه ساخت و سازندگی است و یکی از اصلی ترین زیرساخت توسعه اقتصادی کشور توسعه راه های مواصلاتی اصلی و غیر اصلی است.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha