۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
طرح زمستانه راهداری در شرق استان سمنان آغاز شد | ۱۰ راهدارخانه در آماده باش
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

طرح زمستانه راهداری در شرق استان سمنان آغاز شد | ۱۰ راهدارخانه در آماده باش

شاهرود- مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از آغاز طرح زمستانه راهداری در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: ۱۰ راهدارخانه در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر عمیدی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی اداره کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان از اجرای طرح زمستانه راهداری در شاهرود و میامی خبر داد و تاکید کرد: آغازگر این طرح رژه خودرویی و موتوری عوامل راهداری است که بعد از ظهر امروز پنجشنبه برگزار می شود.

وی از استقرار عوامل راهداری در ۱۰ نقطه برف گیر و گردنه های شرق استان سمنان در طول ایام زمستان خبر داد و افزود: اراه خدمت رسانی و نگهداری از راه ها، مهمترین رسالت طرح زمستانی محسوب می شود.

۴۱ طرح در دست اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه ۴۱ پروژه راهداری و راهسازی با اعتبار ۵۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان های شاهرود و میامی در دست اجرا است، بیان کرد: ۲۵ پروژه از این تعداد در حوزه ایمنی راه ها و ۱۵ پروژه نیز در بخش نگهداری راه ها در دست اجرا قرار دارد.

سال گذشته حجم تردد نوروزی در راه های شاهرود و میامی افزایش پیدا کرد

عمیدی با بیان اینکه نگهداری و حفظ راه ها به مثابه داشته های ملی، کار مستمری است که بر عهده راهداری قرار دارد، گفت: طرح های مختلف با توجه به نوع ترافیکی که در محورهای مواصلاتی شرق استان سمنان وجود دارد، از سوی سازمان راهداری ابلاغ و سپس اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی، تابستانی و نوروزی در زمره اقداماتی هستند که بنابر دستورالعمل های سازمان راهداری و همچنین وزارت راه اجرایی می شود، تاکید کرد: هدف تمام این طرح ها، ارتقای خدمت رسانی به مردم و زائران رضوی محسوب می شود.

کاهش تصادفات

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته حجم تردد نوروزی در راه های شاهرود و میامی افزایش پیدا کرد، گفت: در طرح نوروزی راهداری ابتدای سال گذشته نزدیک به هشت درصد کاهش تصادفات را در شرق استان سمنان شاهد بودیم و در سال جاری نیز با توجه به آمار پلیس راه سمنان در مجموع استان ۳۸ درصد تصادفات فوتی کاهش یافته است.

عمیدی با بیان اینکه بخشی از کاهش تصادفات به خدمات راهداری و همکاری مجموعه راه و شهرسازی با پلیس راه است، تاکید کرد: امیدواریم که در سال جاری هم بتوانیم در آستانه سال نو شاهد کاهش آمار تصادفات و به صفر رسیدن تصادفات فوتی باشیم.

دو هزار و ۲۱ کیلومتر راه در شاهرود و میامی وجود دارد

وی با بیان اینکه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نسبت به نوروز قبل هدف گذاری شده است، افزود: در کنار اقدامات راه داری، نیاز است که مردم هم در تردد به خصوص در پیک های ترافیکی، رعایت نکات ایمنی و مقررات را داشته باشند.

آماده باش در طرح زمستانی

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۲۱ کیلومتر راه در شاهرود و میامی وجود دارد، ابراز کرد: ۳۱۰ کیلومتر از این میزان بزرگراه و ۲۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۱۹۰ کیلومتر هم راه روستایی هستند.

عمیدی با بیان اینکه ۹ گردنه و ۱۰ راهدارخانه در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی شرق استان سمنان وجود دارد، افزود: تمام این راهدارخانه ها با استقرار نیروها و عوامل و همچنین تجهیزات راهداری در آماده باش هستند تا بتوانند در صورت لزوم ارائه خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه قبل از شروع طرح زمستانی شاهد بارش در سه مرحله در شاهرود و میامی بودیم، افزود: با حضور به موقع راهداران در گردنه های توسکتسان و خوش ییلاق و محدوده کالپوش از انسداد راه های شاهرود و میامی در این بارش ها جلوگیری شد و خوشخبتانه توانستیم کمکی را هم به استان گلستان در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha