۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
۲۹ طرح مهم آب و برق امروز در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نیرو:

۲۹ طرح مهم آب و برق امروز در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

گرگان- وزیر نیرو گفت: امروز ۲۹ طرح بسیار مهم در حوزه آب، برق و فاضلاب در گلستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز، پنجشنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از چهار هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو زرین گل و همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان اظهار کرد: امنیت غذایی و تامین غذا در کشور به عنوان محوری‌ترین نقطه اقتصاد محسوب می‌شود، اینکه ما بتوانیم به بهترین نحو و با بالاترین ضریب بهره‌وری و راندمان از آب برای کشاورزی استفاده کنیم امری بسیار مهم و ارزشمند است.

وزیر نیرو در ادامه ضمن قدردانی از همه مسئولانی که از گذشته تاکنون در اجرا و پیشبرد این پروژه‌ها نقش داشتند، افزود: موضوعات امنیت غذایی، توسعه شبکه‌ها و افزایش راندمان آب برای کشاورزی به منظور تولید بیشتر و با کیفیت‌تر مساله بسیار مهمی است.

وی گفت: اکنون شاهد بهره‌برداری از چهار هزار هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در این بخش هستیم و باید هرچه سریع‌تر مرحله دوم را به عنوان طرح نهایی آغاز کنیم.

به گفته وی، امروز این امر محقق می‌شود و انتظار است در حداقل زمان طرح توسعه نیز به بهره‌برداری برسد تا کشاورزان بتوانند از آب بهترین بهره را ببرند.

وی با اشاره افتتاح ۲۹ طرح بسیار مهم در حوزه آب، برق و فاضلاب در گلستان، گفت: بخشی از مسائل و موضوعات طی دو سال اخیر با سرعت در اجرای این پروژه‌ها مرتفع شد و بخشی از آن‌ها باقی مانده است.

محرابیان اظهار کرد: امروز سدهایی در سطح استان گلستان در حال تکمیل و در آستانه بهره‌برداری است که امید با تحقق آنها مسائل مربوط به تنش آبی در شهرها و روستاها برطرف شود.

وی پیشبرد طرح جهاد آبرسانی در سطح این استان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این طرح در سطح استان گلستان به بیش از ۳۰ درصد پیشرفت رسیده است و اعتباری را در این سفر منظور خواهیم کرد تا از این محل روستاهای بیشتری به این طرح اضافه شود و مردم در تامین آب شرب با مشکل روبرو نباشند.

وزیر نیرو اضافه کرد: در موضوع برق نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است و پروژه‌های بسیار خوبی در سطح استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: شبکه استان گلستان تا رسیدن به شرایط استاندارد فاصله زیادی داشت و بر این اساس دولت اعتبار ویژه‌ای را در برق منطقه‌ای تخصیص داد و طرح‌های قابل توجهی در بخش شبکه و پست در سطح استان آغاز شد. محرابیان اضافه کرد: بخشی از این طرح‌ها از جمله پست ۴۰۰ کیلوولت و خط‌های انتقال چهار و دو مداره به مرحله بهره‌برداری رسید که امروز افتتاح می‌شوند.

محرابیان با بیان اینکه بخش دیگری از این طرح‌ها طی دو سال آینده به مرحله نهایی می‌رسند، افزود: وضعیت تامین برق در استان گلستان به شرایط استاندارد خواهد رسید.

این عضو کابینه دولت، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه علی‌آباد را به جهت راهبردی، بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند ناترازی بین تولید و تقاضا را در سطح استان مرتفع کند.

وی در خاتمه گفت: امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه بنیاد مستضعفان هرچه سریع‌تر فاز دوم را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha