۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری برای توسعه اشتغال روستایی در ایلام
معاون مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری برای توسعه اشتغال روستایی در ایلام

ایلام- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری برای توسعه اشتغال روستایی در ایلام تاکید کرد و گفت: این معاونت از طرح‌های کارآفرینی در روستاها حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد امید در بازدید روز جمعه خود از طرح‌های شهرستان بدره در جنوب ایلام اظهار کرد: اقدامات و کارهای بسیار بزرگی در زمینه زیرساخت و ایجاد طرح های اشتغالزایی در روستاهای کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه اصلی معاونت توسعه روستایی، توسعه روستاها با کمک مردم محلی است، افزود: استفاده از صندوق های خرد کارآفرینی مورد تاکید معاونت توسعه روستایی است.

امید تصریح کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی کشور منجر به  افزایش مهاجرت معکوس به روستاه شده و هم اکنون وضعیت جمعیت روستاها بهتر شده است.

وی گفت:  آمارهای اولیه از اجرای طرح اشتغال روستایی هم نشان می دهد که مهاجرت معکوس شکل گرفته و براساس آمارهایی که امروز در دست است شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری برای توسعه اشتغال روستایی در ایلام تاکید کرد و گفت: به طور نمونه در روستاهای شهرستان بدره ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در حوزه سد سیمره وجود دارد که باید هرچه بیشتر از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی بهره برد.

وی با بیان اینکه به دنبال اشتغال زایی و ثروت آفرینی در روستاها هستیم و روستاها باید تبدیل به محل تولید و کار شوند، افزود: روستاها مراکز تولید، اشتغال و ثروت آفرینی هستند و باید از این پتانسیل‌ها بیش از پیش استفاده کرد.

کد خبر: ۲۶٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha