۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
برای واردات خودرو برنامه داریم| ابلاغ آیین نامه واردات خودرو به مناطق آزاد طی روزهای آتی
وزیر صمت:

برای واردات خودرو برنامه داریم| ابلاغ آیین نامه واردات خودرو به مناطق آزاد طی روزهای آتی

وزیر صمت با تاکید بر اینکه برای واردات خودرو برنامه داشته و به آن ایمان داریم از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو به مناطق آزاد طی روزهای آتی خبر داد.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، عباس علی‌آبادی وزیر صمت پس از حضور در نشست امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذر ماه) کمیسیون صنایع و معادن که به منظور بررسی وضعیت آیین نامه واردات خودرو برگزار شده بود، گفت: با کمیسیون صنایع تعامل داشته و در ارتباط هستیم و مبنای این ارتباط این است که بتوان راه‌حلی برای حل مشکلات این حوزه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مانیفست و برنامه جامع صنعت در دستور کار وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن است و در نشست امروز در رابطه با بخشی از این موضوع بحث و گفت‌وگو کردیم و برای بررسی ریشه‌ای و عمیق و جزئیات آن باید جلسات مکرر و مفصلی را برگزار کنیم.

علی‌آبادی افزود: برنامه‌ای که برای این حوزه داریم برنامه‌ای است که در زمان رأی اعتماد به مجلس ارائه کردم و این برنامه طراحی و تجمیع شده و حتی بخش‌هایی از آن اجرایی شده و مراحل بخش‌های از آن نیز در حال طی شدن است.

وزیر صمت یادآور شد: در نشست امروز در مورد موضوع خودرو گفت‌وگو کردیم و در نشست هم تاکید کردیم که در حوزه واردات و تولید برنامه داشته و به آن معتقد هستیم در واقع تقاضای سالانه کشور دو میلیون خودرو است و ناترازی باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد نیاز خودرو در کشور از طریق تولید داخل تأمین می‌شود و مابقی این نیاز نیز باید از طریق واردات مدنظر قرار گیرد و در حال حاضر در تلاش هستیم که سهم تولید را با کیفیت بهتر و مطلوب‌تر به نقطه‌ای برسانیم که مورد تأکید و انتظار رهبر معظم انقلاب و جامعه بوده البته برای رفع ناترازی در سلیقه، کمیت و کیفیت باید اجازه داد که بخشی از جامعه در لوا و چارچوب قانون بتوانند به خودروی مناسب دست یابند، در نشست امروز برای تحقق این مهم برنامه‌هایم را ارائه کردم و جلسات دیگری را نیز برای بررسی جزئیات خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در این راستا به همدیگر کمک کنیم.

علی آبادی در مورد بی‌توجهی نسبت به تصویب آیین‌نامه واردات خودرو، گفت: ۳ آیین‌نامه در این رابطه وجود دارد که یکی آیین‌نامه واردات خودروهای نو بوده که در سال گذشته مصوب شده و بر اساس آن در حال انجام تکالیف هستیم و خودروهای وارداتی نیز در همین راستا وارد شده است البته در این آیین‌نامه یکسری قیود وجود دارد که در اصلاح آیین‌نامه آنها را حل کردیم و امیدواریم بتوانیم آن را تعیین تکلیف کنیم و این آیین‌نامه جایگزین آیین‌نامه قبلی خواهد شد.

وی افزود: آیین‌نامه جدیدی را هم برای خودروهای کارکرده تصویب کردیم و در صحبتی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم تأکید شد که دغدغه دولت این است که در اجرای این آیین‌نامه مشکلات ارزی داشته باشیم که بانک مرکزی در تلاش برای رفع مشکلات ارزی است و امیدواریم در این رابطه موفق باشد البته ما این اجازه را اخذ کردیم که در قالب یک میلیون دلاری که به ما داده شده بتوان واردات خودروهای کارکرده را نیز پیش‌بینی کرد و نسبت به انجام این کار نیز اقدام کردیم.

وزیر صمت یادآور شد: آیین‌نامه دیگری نیز در رابطه با واردات خودرو به مناطق آزاد داریم که آیین‌نامه آن هم توسط دولت تصویب و طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد و نسبت به اجرای آن تا پایان سال اقدام خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      12 0
      شما اجازه دهید خودرو کارکرده توسط ارزهای خانگی وارد شود قطعا نا ترازی تولید خودرو. کاهش مصرف بنزین کاهش قیمت خودرو و سلامت مردم تامین خواهدشد.تاخیر ظلم به کشور و ملت است..
      • مسعود IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
        2 0
        درود بر شما ضمن اینکه افراد زیادی هستند که از خارج کشور اماده وارد کردن خودرو هستند و در داخل کشور به ریال بفروشند ببینیم این انتظار ۳۰ ساله بالاخره به اتمام میرسد تا بتوانیم یک خودروی معمولی با قیمت متعارف ایمن و کم مصرف خرید کنیم. واقعا وقتی یه سفر میریم و ماشین ها و قیمت هاشون رو میبینیم مدتی دچار افسردگی هستیم
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 0
      فعلا جیب خودته پر کن وبچهای بفرس آمریکا تا بقیه برنامهات یه چای دبش بخور
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      3 0
      نیاز به برنامه نیست اجازه بدهید هر کس برای خودش یک خودرو وارد کند با گمرکی کم هم قیمت خودرو منطقی می‌شود هم شرکت‌های داخلی تولید با کیفیت پیدا می‌کنند فقط راندخواری اختلاسگران دزدان دلالان زیان می‌کنند
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      4 0
      آقای وزیر از این حرفا و ودادن وعده‌اي سرخرمن دست بردار. چقدر دروغ و قدر ریا..خجالت بکشید..
    • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 1
      لطفا بفکر واردات نباشید که غیر از وابستگی چیزی ندارد بجای واردات بفکر تولید کردن همین خودرها در کشورتان باشید ما اینهمه نخبه در کشور داریم
    • محمد زاده US ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      اقای علی ابادی شما ادم باسوادی هستید و در خودرو سررشته دارید چرا بجای این اشغالهای چینی که یک دونه از انها در چین استفاده نمیشود ماشین ژاپنی و کره ای و اروپایی وارد نمیکنید مونتاژی های چینی هر قطعه از جایی است و خدمات پس از فروش و تامین قطعات ندارد و در حقیقت بنداز و برو هستند
    • منتظر عدالت IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      خودرو چینی مونتاژی ۳ برابر چین است آنوقت تعزیرات جرات ندارد حتی حرف بزند من ساندویج باز کردم روز اول هنوز یخچال نیمه خالی بود تعزیرات من را جریمه کرد گفت همبرگر چند چون من خودم چند روز قبل خریده بودم ۳۰۰۰ ریال گفتم ۳۰۰ تومان گفت صبح بیا تعزیرات وجریمه شدم یادم هرگز نمی رود
    • لیلا DE ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 0
      فقط تعرفه و عوارضی و مالیات از خودرو کار کرده نگبرید حداقل طمع پول گرفتن از خودرو دست دوم بردارید تا مردم عادی ماشین بخرنند
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      سه ساله فقط حرف فقط وعده دیگه بسه اینقدر با اعتماد مردم بازی نکنید