۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

آن چه که در مورد متریال استفاده شده در یک ساختمان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، زیبایی، استقامت و مقاومت آن هاست.

به گزارش بازار، آن چه که در مورد متریال استفاده شده در یک ساختمان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، زیبایی، استقامت و مقاومت آن هاست. یکی از مواردی که می تواند باعث زیبا سازی یک ساختمان شود، موزائیک های به کار رفته در نمای داخلی و گاها خارجی ساختمان است. دلیل اهمیت موزائیک در زیبایی فضای ساختمان آن است که موزائیک ها علاوه بر کاربرد های زیاد و دارای طرح، رنگ و ابعاد متفاوتی هستند. موزائیک ها در بخش های مختلفی از یک ساختمان به کار می روند و علاوه بر پوشش کف و سطوح دیگری از جمله دیوار ها، وظیفه زیبایی بخشی بر بخش های مختلف یک ساختمان را بر عهده دارد.

برای مثال حیاط یکی از فضاهایی است که بایستی با یک کف پوش مناسب مثل موزاییک پوشیده شود.در حیاط هایی که دارای متراژ پایین هستند، انتخاب نوع موزاییک بسیار مهم و موثر است، زیرا موزاییکی که قرار است نقش کفپوش را برای حیاط شما بازی کند، می تواند فضا را بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهد. استفاده از موزاییک هایی که دارای طرح و رنگ ساده و روشن هستند در فضا هایی مثل حیاط باعث می شود که فضا بسیار بزرگتر و دلنشین تر به نظر بیاید. این نوع موزاییک ها در زیباتر کردن دکوراسیون حیاط و پارکینگ شما نقش بسیار پر رنگی خواهند داشت.

واش بتن چیست؟

واش بتن یک کف پوش بتنی است که کارایی زیادی در تزئین فضاهای مختلف دارد. این کف پوش سنگ دانه های نمایان و یا سنگ ای کوچک را در سطح خود دارد. جالب است بدانید که با شستن لایه رویی خمیر سیمان و افزودن سنگ‌ دانه ‌هایی به‌ صورت نمایان، یک بافت و ظاهر بسیار خاصی شکل می گیرد و این کف پوش ساخته می شود. سنگ دانه ای در واش بتن استفاده می شود، با توجه به کاربرد مورد نظر شما، اندازه و رنگ تفاوتی خواهد داشت. شن، سنگ خورد شده، صدف های دریایی و حتی مهره های شیشه ای، برخی از سنگ دانه هایی هستند که در واش بتن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

زیبا سازی ساختمان با موزاییک واش بتن

موزاییک واش بتن یا همان بتن شسته شده را می توان یکی از محبوب ترین با کیفیت ترین کف پوش های تزئینی به شمار آورد. در سال های اخیر محبوبیت این نوع موزاییک افزایش یافته و در پروژه های مختلف به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. بافت و ساختار این نوع موزاییک بسیار با کیفیت است و به جرات می توان گفت کیفیت بالاتری نسب به پوشش های بتنی سنتی دارد. علاوه بر این بافت و ساختار بسیار بهتر، در ظاهر واش بتن ها نیز شاهد پیشرفتی هستیم که سبب تمایز آنها با سایر کف پوش ها می شود. اگر شما یک صاحب خانه هستید و یا پیمان کار یک پروژه ساختمانی هستید و قصد دارید یک جلوه بسیار زیبا به راهروی ساختمان خود بدهید، این کف پوش می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

اگر پیمان کاری که قرار است قسمتی از فضای منزل شما را با موزاییک واش بتن بپوشاند کمی خلاقیت به خرج دهد می تواند زیبایی دو چندانی را به ساختما شما هدیه کند. برای مثال می توان نوع چینش و فضای بین موزاییک ها می تواند بر زیبایی و چشم نوازی محیط بیافزاید. از این نوع موزاییک نه تنها برای زیبا سازی حیاط بلکه در سطوحی مثل پاسیو و باغ تالار ها استفاده کرد. واش بتن علاوه بر زیبایی، دارای دوام و مقاومت بسیار بالایی هستند و بسیار راحت می توان سطح آن ها را تمییز کرد. جالب است بدانید که قیمت موزاییک واش بتن بسیار مناسب است و کیفیت آن با توجه به قیمت مناسبی که دارد باعث افزایش ارزش خرید این موزاییک شده است.

زیبا سازی ساختمان با موزاییک دیواری

در گام اول بایستی دانست که موزاییک دیواری چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ اگر قرار باشد که تعریف دقیق و کاملی از موزاییک دیواری داشته باشیم بایستی بگوییم که هر گونه پوشش موزائیکی که از آن ها روی دیوار استفاده می شود در دسته موزاییک های دیواری قرار می گیرند. طرح و نقش این موزاییک ها بسیار زیبا هستند و در مقایسه با موزاییک های گرانیتی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستد.

همان طور که ذکر شد، طراحی و زیبایی خاصی در این موزاییک ها دیده می شود و با توجه به این طراحی و زیبایی برای استفاده در فضاهای مختلفی در هر ساختمانی مناسب اند. به طور کلی از این موزاییک ها برای زیبا سازی پنج نقطه از ساختمان استفاده می شود که عبارتند از: آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی، استخر و جکوزی ها و دیوار های باغ ها.

موزاییک دیواری آشپز خانه

بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

همه می دانند که قلب هر خانه ای آشپز خانه آن است و زیبایی و دلنشین بودن فضای آن باعث انتقال حس خوب به اعضای خانه می شود. شما می توانید از طرح و رنگ های مختلف این نوع موزاییک استفاده نمائید. به طور معمول از این کاشی ها در فضای بین کابینت های بالا و پایین استفاده می شود. بنابر این بهتر است از طرح و نقشی استفاده کنید که با تم آشپزخانه و کابینت های شما سازگاری و همخوانی داشته باشید. توجه داشته باشید اگر از طرح و رنگ مناسبی استفاده نکنید، نه تنها زیبایی را به آشپزخانه شما هدیه نمی کند، بلکه از زیبایی فضای آشپزخانه شما می کاهد.

حمام و سرویس های بهداشتی

بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

معمولا اکثر حمام ها و سرویس های بهداشتی دارای کی نمای داخلی سرد و ساده و بی روح هستند. همان طور که می دانید دوش گرفتن می تواند سطح انرژی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این نمای سرد و ساده، دوش گرفتن را برای افراد به یک کار بسیار خسته کننده تبدیل می کند. یکی از عواملی که نمای حمام ها و سرویس های بهداشتی را عوض می کند، استفاده از کاشی موزاییک های دیواری است. این کاشی موزاییک ها می توانند شرایط را فراهم کنند که حمام و سرویس بهداشتی شما از محیطی سرد و بی روح به یک محیط لوکس و جذاب تبدیل کند.

موزاییک دیواری استخر و جکوزی

بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

اگر در دیوار های استخر های شنا از موزاییک های دیواری استفاده شود، زیبایی محیط استخر دو چندان شده و آن فضا را به مکانی خیره کننده تبدیل می کند. اگر از الگوی مناسب و جذاب برای نصب این نوع موزاییک ها روی دیوار استخر ها استفاده شود، افزایش رضایت شناگران را به دنبال خواهد داشت. برای آن که این اثر هنری جذاب تر و بهتر باشد، پیشنهاد می شود که از رنگ فیروزه ای به عنوان رنگ مادر و از رنگ آبی پر رنگ به عنوان رنگ مکمل استفاده شود. در خصوص استفاده از موزاییک دیواری در جکوزی باید بگوییم که اگر از کاشی موزاییک های دیواری با طرح معرق استفاده شود، به راحتی می توان فضای جکوزی را به یک محیط بسیار جذاب و زیبا تبدیل نمود. اگر از موزائیک های دیوار با رنگ روشن استفاده شود، علاوه بر زیبایی، شاهد انعکاس بسیار خوب نور خواهید بود. جالب است بدانید که این دسته از کاشی موزاییک ها در قبال لکه، خوردگی و سایش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استفاده از کاشی موزاییک دیواری در باغ تالار ها

بهترین موزاییک برای زیبایی دائمی در ساختمان شما

همه ما از اهمیت و کارایی باغ تالارها آگاهیم. اگر فضا و دیوار این باغ تالار ها جلوه و نمای خوبی نداشته باشد، حس خوبی را به حاضران در آن فضا منتقل می کند. در فصل های بهار و زمستان که سرسبزی گیاهان دیده نمی شود، اگر دیوار داخلی باغ تالارها دارای زیبایی و جذابیت باشند، می توان هم چنان زیبایی های آن فضا را مشاهده کرد. اگر فردی به دنبال بهبود فضای باغ خود باشد استفاده از کاشی موزاییک های دیواری می تواند او را در این راه یاری کند. شاید فکر کنید تنها دیوار های هستند که می توان آن ها موزاییک کرد، اما سخت در اشتباهید. شما می توانید هر چیزی را در باغ خود با موزاییک زیباتر کنید. برای مثال می توانید فضای کف باغ را با استفاده از موزاییک واش بتن زیبا تر کنید. حتی می توانید با استفاده از موزاییک پلیمری گلدان بسازید و نیمکت بسازید.

نکات مهم قبل از زیبا سازی ساختمان با استفاده از موزائیک

قبل از خرید و نصب موزاییک در هر فضایی بایستی به نکاتی توجه کرد تا خروجی کار بسیار با کیفیت باشد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید محل استفاده از موزاییک است. دومین نکته ضخامت موزاییک هاست. به طور کلی موزاییک با توجه به ضخامت آن ها به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شوندو ضخامت موزاییک های ضخیم بین ۲ الی ۴ سانت و ضخامت موزائیک های ناز کمتر از ۲ سانت است. نکته دیگر، اندازه موزاییک است که باید با توجه فضایی که باید با آن پوشیده شود، انتخاب شود.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha