۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
توقف کشتیرانی در دریای سرخ نفت را ۴ دلار گران می‌کند
بانک آمریکایی:

توقف کشتیرانی در دریای سرخ نفت را ۴ دلار گران می‌کند

طبق برآورد بانک گلدمن ساکس، قیمت نفت به علت توقف کشتیرانی در دریای سرخ ۴ دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، بانک گلدمن ساکس مدعی شده، از آنجایی که گزینه‌هایی که کشتی‌ها برای تغییر مسیر دارند، تولید را مستقیما تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بعید است که اختلال در عرضه انرژی از طریق دریای سرخ اثر چندانی بر قیمت نفت و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) داشته باشد.

این درحالی که قیمت نفت از دیروز تحت تاثیر حملات یمنی‌ها به کشتی کشتی‌های اسرائیلی در حمایت از مردم غزه افزایش یافته است.

به نوشته رویترز، غول نفتی، بریتیش پترولیوم انتقال تمامی محموله‌های خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است. گروه نفتکش‌های فرانت‌لاین هم از روز دوشنبه اعلام کرد کشتی‌هایش از این دریا عبور نخواهند کرد که نشان می‌دهد این بحران به محموله‌های نفتی هم کشیده شده است.

با این حال، گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرده، برآورد ما این است که تغییر مسیر فرضی بلندمدت تمام ۷ میلیون بشکه در روز جریان نفت (به سمت شمال و جنوب)، قیمت نفت خام را ۳ تا ۴ دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

تاکنون ۱۱ شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری در جهان به دنبال پاسخ مقاومتی یمنی‌ها علیه کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که تردد در دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز گفته، ارتش یمن تنها کشتی‌هایی را هدف حمله قرار می‌دهد که مقصد آن‌ها سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و باید اسرائیل تحت فشار قرار گیرد و تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند.

نزدیک به ۱۵ درصد ترافیک کشتیرانی از طریق کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، انجام می‌شود. این مسیر کوتاه‌ترین مسیر میان اروپا و آسیا را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha