۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
مطالعات مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد| ارزیابی ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه برای تاب آوری
سرپرست مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی در پاسخ به بازار:

مطالعات مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد| ارزیابی ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه برای تاب آوری

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطالعات مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور و ۱۴۰ نقطه کشور به‌ منظور بررسی موضوع فرونشست برای اجرای نهضت ملی مسکن از سوی این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدمهدی حیدری با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات تاکنون ۱۴۰ نقطه کشور را برای بررسی موضوع فرونشست در اجرای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار داده است گفت: حدود ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار گرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده‌ است.

وی افزود: در خصوص نهضت ملی مسکن مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در زمینه بررسی الحاق اراضی، موضوع را در زمینه فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه را به شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ارائه می‌دهد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مطالعات فرونشست و تاثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده است.

در خصوص تطبیق حرائم گسل‌ها باید گفت که این مهم در گذشته در ۶ کلانشهر کشور به انجام رسید و در ۹ شهر جدید نیز در حال انجام است و ۲۱ شهر دیگر نیز به تازگی آغاز شده است

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه بازنگری و تدوین ضوابط فعالیت مستمری دارد و تدوین ضوابط و مقررات در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی در حال انجام است اظهار داشت: در خصوص تطبیق حرائم گسل‌ها باید گفت که این مهم در گذشته در ۶ کلانشهر کشور به انجام رسید و در ۹ شهر جدید نیز در حال انجام است و ۲۱ شهر دیگر نیز به تازگی آغاز شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی تصریح کرد: ساختمان‌های مهم و حساس نباید بر روی حریم گسل‌ها ساخته شود و چنانچه از گذشته ساخت و سازهایی انجام شده است باید موضوع پایداری و مقاوم سازی این ساختمان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وزارت راه و شهرسازی با کمک شهرداری تهران در حال ارزیابی یک هزار و ۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه و مهم در راستای ارتقای تاب آوری است و حتی اعلام شده ۱۰ درصد این ساختمان‌ها ارزش مقاوم‌سازی ندارد

حیدری افزود: وزارت راه و شهرسازی با کمک شهرداری تهران در حال ارزیابی یک هزار و ۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه و مهم در راستای ارتقای تاب آوری است و حتی اعلام شده ۱۰ درصد این ساختمان‌ها ارزش مقاوم‌سازی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و همکاری با دانش‌بنیان‌ها، ارائه تاییدیه فنی به محصولات و فناوری‌ها در حال انجام است. این مرکز در تلاش است تا با بررسی همه‌جانبه، زمینه را برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب ایده فراهم کند و هدف از این کار، کیفیت دادن به ساخت و ساز و همچنین ارتقای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل است.

مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد

وی خاطر نشان کرد: مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سؤالی در زمینه مطالعات مربوط به رانش زمین در جاده‌های شهری و برون‌ شهری کشور، توضیح داد: در زمینه رانش زمین در جاده‌ها و فرو ریزش در شهرها با سازمان مدیریت بحران وارد مذاکره شده‌ایم و مطالعات مشترک در زمینه مناطقی از شهر تهران که در معرض خطر فرو ریزش هستند آغاز شده‌ است.

در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها مطالعات فرونشست و تأثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام شده‌ است و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده‌ است

حیدری در خصوص مطالعات تأثیرات فرونشست در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی، گفت: در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها مطالعات فرونشست و تأثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام شده‌ است و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده‌ است.

حیدری همچنین از انجام و تکمیل مطالعات مشترک برای بررسی اثرات فرونشست بر مدهای حمل و نقلی از جمله ریل، فرودگاه، بنادر و سایر مدهای حمل و نقلی بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران و مسئولیت مرکز در قبال آن قانون، خبر داد.

وی یادآور شد: کار منسجمی با مجموعه فرودگاه‌ها در خصوص فرونشست، انجام شد که در مجموع چندین فرودگاه کشور مطالعات فرونشست برای آنها انجام و راهکارهای مقابله با تاثیرات فرونشست بر فرودگاه‌های موردنظر برای اقدامات اجرایی ارایه شد.

حیدری همچنین از انجام مطالعات فرونشست در همکاری مشترک با شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه مخاطرات زمین شناسی در آن شهرها خبر داد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا ویرایش پنجم آیین‌نامه ۲۸۰۰ را تا پایان سال تکمیل کند و برای تصویب و ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی ارایه دهد

به گفته وی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا ویرایش پنجم آیین‌نامه ۲۸۰۰ را تا پایان سال تکمیل کند و برای تصویب و ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی ارایه دهد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: از آنجایی که محصولات و تکنولوژی‌ مورد استفاده در ساخت و ساز به صورت مستقیم با ایمنی مردم سرو کار دارد به همین سبب، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بررسی کننده نهایی و ارایه دهنده تاییدیه فنی به محصولات و تکنولوژری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت و ساز، بررسی‌های موشکافانه‌ای انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: ایمنی همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha