۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۵۶ مورد رسید
مدیرعامل آبفای کشور:

تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۵۶ مورد رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس به ۲۵۶ تصفیه‌خانه رسید.

به گزارش بازار، هاشم امینی افزود: عزم دولت سیزدهم در بخش فاضلاب این بوده است که ۷۱ پروژه را به سرانجام برساند که تاکنون بهره‌برداری از ۷۸درصد از این پروژه‌ها در سطح کشور محقق شده است و همه تلاش بر این است که تا پایان دولت سیزدهم به تحقق ۱۰۰ درصدی برسیم.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون ۵۴درصد از جمعیت کشور با ۸.۸ میلیون انشعاب فاضلاب، نزدیک به ۶۸ هزار کیلومتر شبکه جمع‌آوری و سه‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور درباره تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس، خاطرنشان‌کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس پس از ۳۰ سال وقفه در روز پنجشنبه (۲۹ آذر) به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی اضافه‌کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گنبدکاووس با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود و به‌ این‌ ترتیب تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال بهره‌برداری در کشور به ۲۶۵ واحد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه گنبدکاووس دومین شهر استان گلستان از لحاظ جمعیت به شمار می‌رود، گفت: با توجه‌ به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و مشکل دفع بهداشتی فاضلاب شهری و همین‌طور نیازهای زیست‌محیطی این شهر، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و گام مهمی برای تکمیل پروژه فاضلاب گنبدکاووس خواهد بود.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه ارزش ریالی این طرح بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر ۱۵۰ هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست این منطقه ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha