۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۴۵۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری استان سمنان سرمایه گذاری می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان در گفتگو با بازار؛

۴۵۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری استان سمنان سرمایه گذاری می‌شود

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از انجام ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در زمینه بومگردی و اقامتگاه گردشگری در استان خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ایجاد سرمایه گذاری جدید در بخش بومگردی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: ۱۱ مورد موافقت اصولی ایجاد تأسیسات گردشگری در استان سمنان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان مجموع سرمایه گذاری این واحدهای گردشگری جدید در استان سمنان است، افزود: اقامتگاه بومگردی و همچنین اقامتگاه سنتی گردشگری در زمره بخش هایی هستند که سرمایه گذاری جدید در آنها صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این سرمایه گذاری ها در بخش مجتمع گردشگری، مرکز تفریحی و سرگرمی و سفره خانه ایجاد می شود، تاکید کرد: یک مورد موافقت اصولی با پارک طبیعت‌گردی عشایری نیز انجام گرفته است.

کرم زاده با بیان اینکه این سرمایه گذاری های جدید می توانند زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را در سراسر استان مهیا کنند، گفت: ۳۰ هزار مترمربع به تاسیسات گردشگر پذیری استان سمنان با راه اندازی این زیرساخت ها، افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح های جدید سرمایه گذاری در بخش گردشگری در شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر، سمنان و آرادان صورت خواهد گرفت، افزود: به زودی شاهد اجرای این طرح ها از سوی سرمایه گذاران خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به راهبرد جذب سرمایه گذار در این استان تاکید کرد: اقامت و ماندگاری گردشگران با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از راهبردهای این اداره کل محسوب می شود و آمادگی همکاری با هر سرمایه گذاری را در بخش گردشگری داریم.

کرم زاده همچنین با بیان اینکه در جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان سمنان دو هنرمند صنایع‌دستی نیز به‌عنوان کارآفرین و فناور برتر تقدیر شدند، گفت: این موفقیت در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان سمنان نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی بخش گردشگری و صنایع دستی می تواند در زمینه اشتغال هم به استان کمک شایانی کند.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha