۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تورم زیادی را ایجاد می‌کند
نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تورم زیادی را ایجاد می‌کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده یعنی از یک جیب مردم پول برداریم و به جیب دیگر آنها بریزیم. با این یک درصد قصد داریم یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

به گزارش بازار، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مهار تورم و رشد تولید؛ یعنی به گونه‌ای عمل کنیم که تورم مهار و رشد تولید را شاهد باشیم. با این بودجه به این دو هدف نمی‌رسیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده یعنی از یک جیب مردم پول برداریم و به جیب دیگر آنها بریزیم. با این یک درصد قصد داریم یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان را اجرا کنیم اما متأسفانه در این بند اشاره ای به خانواده شهدا شده است، چرا به غلط بر آنها منت می‌گذارید، مگر چقدر به آنها پرداخت می‌شود که این بار سنگین را بر دوش آنها می‌گذارید. افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تورم زیادی را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: کشاورزان را در برنامه هفتم توسعه با هوشمندسازی کنترل‌ها، تعدیل پروانه چاه‌ها، افزایش قیمت کود، بذر و سم بی‌چاره‌ کرده‌ایم، از یک سو می‌گوییم ۸۰ درصد گندم آنها به صورت تضمینی خریداری می‌شود، ۲۰ درصد دیگر را چه کسی و با چه قیمتی خریداری می‌کند. دولت باید گندم را خریداری و بازار را تنظیم کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: در مباحث فرهنگی، تحکیم خانواده و قرآنی در سنوات گذشته کمترین بودجه را مدنظر قرار داده‌ایم در حالی که موضوع فرهنگ به حدی مهم است که مقام معظم رهبری یکی از سنوات گذشته را به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کردند. بخشی از وضعیت کشور به موضوع فرهنگ ارتباط دارد. چرا باید توجه کافی را به این موضوع نداشته باشیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha