۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
زیرساخت‌ها باید برای دانش‌بنیان شدن صنعت نفت فراهم شود
رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز:

زیرساخت‌ها باید برای دانش‌بنیان شدن صنعت نفت فراهم شود

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه نوآوری رویکردی بسیار مهم است، گفت: اگر صنعت نفت می‌خواهد دانش‌بنیان شود باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

به گزارش بازار، محمداسماعیل کفایتی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در نشست تخصصی مدیریت نوآوری و توسعه محصولات و خدمات فناورانه مورد نیاز صنعت نفت اظهار کرد: باید زمینه‌سازی برای شکل‌گیری حق ثبت اختراع (پتنت) را در صنعت نفت ایجاد کنیم.

وی افزود: در صنعت نفت سازوکار نوآورانه وجود ندارد و این موضوع با دانش‌بنیان شدن این صنعت سازگار نیست.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، برنامه هفتم توسعه را اتفاقی مهم برای رقابت شرکت‌های نوآور و تحقیق و توسعه چه در بیرون صنعت نفت و چه داخل آن دانست و تصریح کرد: در آستانه احیای چاه‌ها هستیم و نگرش ما باید به سوی احیای مخازن و میدان‌ها باشد.

کفایتی با بیان اینکه سهم فناوری و نوآوری در صنعت نفت باید افزایش یابد، گفت: با نوآوری و فناوری می‌توانیم میانگین برداشت را به ۲ هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش پایین‌دستی در زنجیره ارزش به ازای هر بشکه ۳۲۰ دلار نرفته‌ایم، در صورتی که این عدد در کشورهای جهانی به ۳ هزار و ۴۰۰ دلار می‌رسد، تصریح کرد: خام‌فروشی در پتروشیمی اتفاق مطلوبی نیست.

در ادامه این نشست تخصصی، عیسی نویری، رئیس پژوهش و فناوری نفت و گاز اروندان رصد چالش‌های صنعت نفت، عرضه یافته‌های پژوهشی و دسترسی به این یافته‌ها، برنامه برای کارکنان نوآور و خلاق و نگاه واقع‌گرایانه را لازمه مدیریت نوآورانه دانست.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha