۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد تا ۱۵ سال آینده؟| شروط انتقال برخی پروازها به فرودگاه امام!
مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام مطرح کرد

جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد تا ۱۵ سال آینده؟| شروط انتقال برخی پروازها به فرودگاه امام!

چلندری مدیر عامل شهر فرودگاهی امام گفت: جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد کار سخت و زمان‌بری است و شاید تا ۱۵ سال آینده ممکن نباشد و در صورت تکمیل ظرفیت مهرآباد برخی پروازها می تواند به فرودگاه امام برود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سعید چلندری در نشست خبری دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه فرودگاه امام (ره) با مساحت ۱۴ هزار هکتار یکی از بزرگترین دروازه ورودی و خروجی کشور است و از ۱۴۰ تا ۳۵۰ پرواز در روز از طریق این فرودگاه انجام می شود گفت: بحث جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد کار بسیار سخت و زمان‌بری است و شاید تا ۱۵ سال آینده ممکن نباشد اما با وجود این، یک سری از پروازها در صورت تکمیل ظرفیت مهرآباد و با موافقت شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند به فرودگاه امام (ره) منتقل شود.

بحث جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد کار بسیار سخت و زمان‌بری است و شاید تا ۱۵ سال آینده ممکن نباشد اما با وجود این، یک سری از پروازها در صورت تکمیل ظرفیت مهرآباد و با موافقت شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند به فرودگاه امام (ره) منتقل شود

وی گفت: ما موظف هستیم بر اساس اسناد بالادستی کار خودمان را انجام دهیم. در این اسناد که در وزارت راه هم مصوب شده، آماده‌سازی زیرساخت برای پروازهای داخلی تاکید شده است. اکثر فرودگاه‌های دنیا که امروز حرفی برای گفتند دارند، همزان هم پروازهای داخلی و هم خارجی را انجام می‌دهند.

فرودگاه مهرآباد با تکمیل ظرفیت مواجه است. از طرف دیگر در تلاش برای توسعه ناوگان و وارات ۵۰ فروند هواپیما هستیم و از این رو باید به گنجایش فرودگاه مهرآباد هم توجه کرد

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود، تاکید کرد: این یعنی فرودگاه مهرآباد با تکمیل ظرفیت مواجه است. از طرف دیگر در تلاش برای توسعه ناوگان و وارات ۵۰ فروند هواپیما هستیم و از این رو باید به گنجایش فرودگاه مهرآباد هم توجه کرد. به همین دلیل ما پیش‌بینی پروازهای داخلی و خارجی را در فاز جدید ترمینال فرودگاهی انجام می‌دهیم.

چندی پیش اعلام شده بود که مسافران از آوردن خودروهایشان به فرودگاه مهرآۤباد خودداری کنند چون ظرفیت کافی وجود ندارد. بنابراین لازم است که ما ظرفیت و گنجایش کافی را در فرودگاه امام خمینی انجام دهیم

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: چندی پیش اعلام شده بود که مسافران از آوردن خودروهایشان به فرودگاه مهرآۤباد خودداری کنند چون ظرفیت کافی وجود ندارد. بنابراین لازم است که ما ظرفیت و گنجایش کافی را در فرودگاه امام خمینی انجام دهیم.

چلندری افزود: همانطور که گفتم اگر بحث جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد مطرح باشد، کار بسیار سخت و زمان‌بری است و به‌دلیل زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی موجود در فرودگاه مهر آباد شاید تا ۱۵ سال آینده ممکن نباشد. با وجود این، یک سری از پروازها در صورت تکمیل ظرفیت مهرآباد و با موافقت شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند به فردگاه امام خمینی منتقل شود.

وی افزود: توانستیم از ابتدای دولت سیزدهم، درآمد شهر فرودگاهی امام را به ۵ برابر افزایش دهیم و در نظر داریم این رقم سال آینده به ۸ برابر برسد.

چلندری یادآور شد: شعار ما هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات بود و بیش از ۵۰ درصد خدمات در این شرکت هوشمند و الکترونیکی شده است . همچنین توانستیم ازطریق پنجره واحد تمامی قراردادها را ثبت کنیم و درآمد را افزایش دهیم.

علی رغم اینکه از ۴هزار هکتار در منطقه آزاد تجاری که از سنوات قبل بحث زیرساخت های منطقه آزاد شروع شده بود، اما هیچکدام از تجار و سرمایه گذاران رغبتی برای مراجعه نداشتند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه از ۴هزار هکتار در منطقه آزاد تجاری که از سنوات قبل بحث زیرساخت های منطقه آزاد شروع شده بود، اما هیچکدام از تجار و سرمایه گذاران رغبتی برای مراجعه نداشتند. لذا با تعریفی که در هسته پیشران انجام شد، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: از اقدامات مهم دیگر، فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی است که ماه گذشته عملیات اجرایی آن با یک اشل ۱۰ برابری آغاز شده و امید است، فاز اول این پروژه نیز در پایان این دولت به بهره برداری برسد.

اکثر فرودگاه های بزرگ دنیا همزمان پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند و فرودگاه مهرآباد کشش بیشتر از این را ندارد و در ترمینال جدید فاز دو پیش بینی انجام پروازهای داخلی و خارجی همزمان دیده شده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: ما موظف هستیم بر اساس اسناد بالادستی کارمان را انجام دهیم در مطالعات و اسناد بالادستی بحث آماده سازی زیرساخت فرودگاه امام تاکید شده است. اکثر فرودگاه های بزرگ دنیا همزمان پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند و فرودگاه مهرآباد کشش بیشتر از این را ندارد و در ترمینال جدید فاز دو پیش بینی انجام پروازهای داخلی و خارجی همزمان دیده شده است.

بعد از مراسم کلنگ‌زنی، عملیات اجرایی ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی آغاز شده و سه گروه از قرارگاه خاتم‌الانبیا روزانه با ۱۶۰ دستگاه و ۲۵۰ نیروی انسانی مشغول به کار هستند

وی با اشاره به روند پیشرفت ساخت ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی اظهار کرد:‌ همان زمان بعد از مراسم کلنگ‌زنی، عملیات اجرایی ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی آغاز شده و سه گروه از قرارگاه خاتم‌الانبیا روزانه با ۱۶۰ دستگاه و ۲۵۰ نیروی انسانی مشغول به کار هستند. برخی از کارهای ابتدایی شروع شده تا در پایان دولت بهره‌برداری شود.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خاطر نشان کرد: شرکت هاکان‌انرژی یک کنسرسیوم است که شرکت‌های مختلفی دارد، ۱۰.۹ میلیارد یورو به وزارت راه اختصاص یافته برای کار با این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله فرودگاه مهرآباد، قطار سریع‌السیر و ساخت ریل و لکوموتیو. درواقع شرکت هاکان چیزی مثل قرارگاه خاتم‌الانبیا است که با پشتوانه دولت کارهای مهم را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha