«دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب شد
با حکم رئیس جمهور؛

«دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب شد

رئیس جمهور در حکمی احسان کیان خواه را به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، با استناد به بند ب ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده ۶ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

تلاش مستمر به منظور تصویب اهداف و خط مشی های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات؛ اعمال هماهنگی های اجرایی و فنی لازم در گسترش به کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی؛ بهره گیری از ظرفیت های بخش غیردولتی و مردمی در توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی؛ پیگیری اجرای قانون داده و اطلاعات ملی، نظارت دقیق بر پیشرفت برنامه های مصوب در راستای استقرار و توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در چارچوب سیاست های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین موضوعه اهم انتظارات رئیس جمهور از دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات می‌باشد.

احسان کیان خواه دارای مدرک دکتری مدیریت راهبردی و کارشناسی مهندسی نرم افزار است. «مشاور وزیر ارتباطات در امور دولت هوشمند»، «هم بنیان گذار و رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» و «مدیر فناوری اطلاعات موسسه حسابرسی مفید راهبر» از جمله مهمترین مسئولیت های قبلی وی است. دکتر کیان خواه سال ها به عنوان پژوهشگر و مجری طرح های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی فعالیت نموده و دارای تالیفات و مقالات متعدد در این زمینه است. لازم به ذکر است مهندس رضا باقری اصل که پیش از این عهده دار این مسئولیت بوده است، همچنان مسئولیت معاونت امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز جانشینی وزیر در کارگروه اقتصاد دیجیتال را بر عهده دارد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha