۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
ضرورت نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی
رئیس جمهور تاکید کرد

ضرورت نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی

رئیس جمهور بر ایجاد ساختار و نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی و اهمیت هماهنگی در ارائه اخبار مصادیق مقابله با فساد و نه فقط اخبار قطعی نشده و غیر دقیق از مفاسد، تأکید کرد.

به گزارش بازار، نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، امروز سه‌شنبه به ریاست رئیسی، برگزار شد و رئیس جمهور از اعضای این شورا خواست با همکاری یکدیگر، ضمن اقدام برای نهادینه‌سازی آموزش‌های حین خدمت به مدیران و تذکر و هشدار دادن به موقع برای حفظ و ارتقای سلامت دستگاه‌های اداری و اجرایی، بر عملکردها و ساختارها نظارت مؤثر داشته باشند.

رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه نظارت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نظام اداری و تضمین کننده اجرای قانون، سلامت اداری و تداوم اعتماد به دست‌اندرکاران امور است، صیانت از اشخاص، پیشگیری از وقوع فساد و آسیب‌های اداری را یکی از وظایف بخش‌های نظارتی دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی، اساس کار خود را بر صیانت از افراد و ساختارها در قالب مساعدت برای پیشبرد امور قرار دهند و مراقب باشند که نظارت‌ آنان برای مدیریت‌ها مانع ایجاد نکند و جرأت و جسارت را از مدیران نگیرد.

رئیسی با تأکید بر اعمال شاخص‌های نظارت بر دستگاه‌های مختلف، متناسب با مأموریت‌ها و شرایط زمانی هر دستگاه، تصریح کرد: تدوین بسته‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی به‌روز و متناسب با مأموریت‌ها و اقتضائات هر دستگاه برای مدیران و مسئولان مربوطه، یکی از کارهای مهم و مؤثر در پیشگیری از وقوع تخلفات و مفاسد اداری است و هیچ دستگاهی از نظارت مستثنی نیست.

رئیس جمهور، تذکر و تنبه دادن به مدیران و مسئولان را نیز از دیگر اقدامات مهم پیشگیرانه دستگاه‌های نظارتی دانست که می‌تواند در مواقعی که مدیری به علت زیاد بودن کار، دچار غفلت شده است یا اِشراف کافی روی مقررات ندارد، از وقوع تخلف یا فساد اداری، جلوگیری کند.

ایجاد ساختار و نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی و اهمیت هماهنگی در ارائه اخبار مصادیق مقابله با فساد و نه فقط اخبار قطعی نشده و غیر دقیق از مفاسد نیز از دیگر تأکیدات آقای رئیسی به اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی بود.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha