قرار دادن محصول دانش بنیان در صنعت، کارآمدترین نوع حمایت
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد

قرار دادن محصول دانش بنیان در صنعت، کارآمدترین نوع حمایت

دهقانی، معاون علمی رئیس جمهور، تخصیص بازار و قرار دادن محصول دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت را کارآمدترین نوع حمایت عنوان کرد.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در مراسم افتتاح خط تولید سی تی اسکن و اغاز صادرات ونتیلاتور ساخت ایران، با بیان این که ساخت سی‌تی اسکن علاوه بر تامین نیاز حوزه سلامت و صرفه‌جویی ارزی، جریان‌سازی و ترغیب فعالان این عرصه به ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفته و فتح قله‌های فناورانه در حوزه سخت‌افزارهای پزشکی را به همراه می‌آورد، افزود: خوشبختانه در حوزه تولید دارو از سطح خوبی از توانمندی برخورداریم و بیش از ۷۰ درصد از نیاز دارویی کشور در شرکت‌های دارویی داخل تأمین می‌شود، اما در تجهیز پزشکی این میزان ۴۰ درصد است یعنی هنوز به میزان ۶۰ درصد تا توانمندی کامل و خودکفایی جای کار داریم.

وی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی در دو شکل حمایت‌های بدوی برای پا گرفتن یک ایده و اثبات آن فناوری و تلاش برای توسعه بازار به عنوان شکل دوم این حمایت‌ها افزود: حمایت از شرکت‌های توانمند مانند احیا درمان پیشرفته، عمدتا از جنس زمینه‌سازی برای تضمین خرید، تخصیص بازار و توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی است. معتقدم هیچ حمایتی از یک شرکت دانش‌بنیان توانمند و بلوغ یافته، کارآمدتر از این نیست که یک شرکت و محصولش در جریان زنجیره‌های ارزش یک صنعت قرار بگیرد. با توجه به نقش هماهنگ‌کنندگی و جریان ساز معاونت علمی، تلاشمان بر این است تا دستگاه‌ها را پای کار حمایت از محصولات دانش‌بنیان بیاوریم که انصافا در این حوزه، وزارت بهداشت و وزارت صمت، همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

دهقانی در پایان با بیان این که محصول دانش بنیان داخلی در صورت برخورداری از کیفیت و کارایی لازم، جریان تامین مالی را با خود همراه خواهد کرد، ادامه داد: می‌باید میدان تا حد اندکی برای حضور محصول خارجی باز باشد و جامعه، با مقایسه دقیق و هوشمندانه و شناخت مزایای محصول دانش‌بنیان داخلی، از تولید داخل استفاده کند که این نوع حمایت قطعا کاربردی‌تر و اثرگذارتر است.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha