۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب امن و بی‌خطر است
انصارالله یمن:

کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب امن و بی‌خطر است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب امن است، به استثنای کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر این رژیم هستند.

به گزارش بازار، محمد عبدالسلام افزود: مجددا تاکید می‌کنیم که آبراه‌ها در دریای سرخ و دریای عرب امن است و خطری کشتی ها را تهدید نمی‌کند، به استثنای کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی هایی که عازم بنادر این رژیم هستند و این به حملات وحشیانه و محاصره ظالمانه غزه مربوط می‌شود.

وی یکشنبه شب هم اعلام کرد که توقف عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های صهیونیستی منوط به توقف تجاوز به غزه است و عملیات یمن، تأثیر اقتصادی بزرگی بر دشمن اسرائیلی دارد.

عبدالسلام گفته بود: با کشورهای فعال و تأثیرگذار با هدف رفع محاصره غزه و توقف تجاوز به غزه در ارتباط هستیم و مواضع شرکت چینی را برای توقف ارسال کشتی‌های خود به بنادر رژیم اشغالگر ستایش می‌کنیم.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: موضوع فلسطین قابل مذاکره نیست و ما نمی توانیم آنچه را که بر سر مردم غزه می‌آید، بپذیریم.

پیش از این، سرلشکر «یوسف المدانی» فرمانده منطقه پنجم نظامی ارتش یمن گفته بود: دریای سرخ جزئی از جبهه فلسطین و یمن بخش جدایی ناپذیر از نبرد فلسطین است. تشدید نبرد در غزه، به تشدید درگیری ها در دریای سرخ و آرامش در غزه به آرامش در دریای سرخ منجر خواهد شد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

پیشتر «الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر نیز اعتراف کرده بود که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha