۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
صادرات غلات پس از خروج از قرارداد بیشتر شد
روسیه:

صادرات غلات پس از خروج از قرارداد بیشتر شد

روسیه می‌گوید تمایلی برای بازگشت و تمدید قرارداد غلات با اوکراین ندارد، چرا که پس از خروج نه تنها صادراتش کم نشد، بلکه افزایش هم یافته است.

به گزارش بازار، روسیه هیچ علاقه‌ای به تمدید قرارداد غلات دریای سیاه ندارد» این را دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفته است.

وی افزود: این تصمیم تاحد زیادی یک تصمیم سیاسی است، اما روسیه به صادرات گندم خود ادامه خواهد داد، چراکه خریداران خود را دارد.

روسیه و اوکراین ۲ صادرکننده بزرگ غلات در جهان هستند که با درگیری این ۲ کشور با یکدیگر قیمت غلات در جهان افزایش پیدا کرد و بیشترین آسیب را کشورهای فقیر متحمل شدند.

این مقام روس گفت، حجم صادرات غلات ما با در نظر گرفتن انحلال معامله غلات، به هیچ وجه کاهش نیافته، حتی اندکی هم افزایش یافته است.

روسیه در ماه جولای از قراردادی که اجازه می‌داد، اوکراین غلات خود را با امنیت از دریای سیاه صادر کند، خارج شد.

پس از جنگ اوکراین با وساطت ترکیه و سازمان ملل قراردادی منعقد شد که به واسطه آن صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تسهیل شود و منافع روسیه هم در نظر گرفته شود.

روسیه اعلام کرده، برای این از این قرارداد خارج شده است که این ترتیبات و معامله غلات را به کشورهای فقیر نمی‌رساند و همچنان موانع بر سر راه صادرات غلات و کود شیمیایی این کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha