۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
درخواست‌ بانک‌ها و نهادها برای راه‌اندازی صندوق و املاک و مستغلات
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد

درخواست‌ بانک‌ها و نهادها برای راه‌اندازی صندوق و املاک و مستغلات

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: برخی از بانک‌ها و نهادهای غیر بانکی درخواست‌هایی را برای تاسیس صندوق زمین و ساخت به سازمان بورس ارسال کرده‌اند.

به گزارش بازار، علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم آغاز پذیره‌نویسی سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور بیان کرد: بانک شهر اولین بانکی بود که توانست به صورت مشروط مجوز صندوق املاک و مستغلات را دریافت کند.

وی با اشاره به این که در نخستین روز پذیره نویسی از حدود ۳۶۱ میلیون یونیت، ۲۱۳ میلیون یونیت به فروش رسید که آمار قابل قبولی را نشان می‌دهد، افزود: یونیت‌های باقی مانده نیز فردا پذیره‌نویسی می‌شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نحوه عملکرد مالک عمده یونیت‌ها، «بانک شهر» در ادامه فرآیند تاثیرگذار است.

ناصرپور گفت: اطلاعات ملک صندوق «امین شهر یکم» باید به واسطه کدال، پیام ناظر یا پلتفروم مربوطه در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا ضمن کشف درست قیمت‌ها، اشخاص نسبت NAV صندوق نیز مطلع شوند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با بیان این که درخواست‌های متعددی برای راه‌اندازی صندوق و املاک و مستغلات از سوی بانک‌ها ارسال شده، گفت: برخی بانک‌ها و نهادهای غیربانکی نیز درخواست‌هایی را برای تاسیس صندوق زمین و ساخت به سازمان ارسال کرده‌اند.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha