۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
چرا کولر گازی خاموش نمیشه؟

چرا کولر گازی خاموش نمیشه؟

مواجه شدن با چالش خاموش نشدن کولر گازی مستلزم اقدامات مؤثری است. اگر با مشکل اسپلیت خاموش نشدن مواجه شده‌اید، با دقت مطالب زیر را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید و به راحتی رفع کنید.

به گزارش بازار، خاموشی ناگهانی کولر گازی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. احتمالاً ابتدا به ذهن می‌رسد که برای حل مشکل، به تعمیرکار کولر گازی مراجعه شود. اما بهتر است ابتدا این مطلب را تا آخر بخوانید و این موارد را رعایت کنید و اگر باز هم این مورد حل نشد می توانید با متخصصان و تعمیران کولر گازی تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

خاموش نشدن اسپلیت یا کولر گازی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

 مواجه شدن با چالش خاموش نشدن کولر گازی مستلزم اقدامات مؤثری است. اگر با مشکل اسپلیت خاموش نشدن مواجه شده‌اید، با دقت مطالب زیر را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید و به راحتی رفع کنید.

فاصله ریموت تا کولر گازی:

اختلاف فاصله بین کولر گازی و ریموت نیز می‌ تواند باعث خاموش نشدن اسپلیت شود. اگر فاصله زیادی وجود داشته باشد یا موانعی بین آن ها وجود داشته باشد، امکان دریافت پاسخ از دستگاه کاهش می‌ یابد و عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار می ‌گیرد.

در صورتی که فاصله زیاد بین کولر گازی و ریموت مسئول خاموش نشدن اسپلیت باشد، کافی است ریموت را در فاصله مناسب از دستگاه قرار دهید و دوباره امتحان کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی در مسیر سنسور ریموت وجود ندارد.

تعویض باتری ریموت کنترل:

عدم خاموشی اسپلیت به دلیل تمام شدن باتری، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که می تواند رخ دهد. در صورتی که ریموت کنترل درست کار نکند، می تواند به دلیل اتمام باتری های آن باشد و برای رفع این مشکل می توانید باتری ها را عوض کنید تا مثل روز اول به کار خود ادامه دهد.

ترموستات کنترل دما:

مطمئن شوید که تنظیمات ترموستات کولر گازی صحیح است. اگر ترموستات به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است کولر از حالت اتومات خارج شده و خاموش نشود.

کندانسور کثیف:

کویل ‌های کندانسور که مسئول پخش حرارت هستند، باید تمیز باشند. کثیف شدن آنها می ‌تواند باعث کاهش تداوم کارکرد کمپرسور شود. این کویل‌ ها را با دقت تمیز کنید.

مشکل در محدود کننده فن:

سوئیچ محدودکننده فن باید درست تنظیم شده باشد. اگر فن در حالت دستی قرار گیرد، ممکن است باعث خاموش نشدن کولر گازی شود.

خرابی برد کنترل اصلی:

برد اصلی کولر گازی را بررسی کنید. خرابی در کنتاکت رله موجب ادامه کار کمپرسور و عدم خاموش شدن کولر می‌شود.

خرابی ترمیستور:

ترمیستور، سنسور دما است که با خراب شدن آن، دما به درستی به برد اصلی ارسال نمی‌ شود. تعویض ترمیستور ممکن است مشکل را حل کند.

خرابی کنتاکتور:

اطمینان حاصل کنید که پلاتین‌ های کنتاکتور به درستی متصل نشده‌ اند. این اتصالات مستقیماً بر روی خاموش یا روشن بودن کولر تأثیر می ‌گذارند.

روشن بودن دائمی:

عدم روشن کردن کولرگازی در مواقعی که احتیاج به آن نیست، می‌ تواند از خرابی ‌ها جلوگیری کرده و دستگاه را در درازمدت حفظ کند.

سرویس دوره‌ ای:

انجام سرویس‌ های دوره‌ ای توسط افراد متخصص ممکن است از ایجاد مشکلات جلوگیری کرده و کولر گازی را بهینه نگه دارد.

5-800x386.jpg

آموزش سرویس کولرگازی در خانه

آموزش خدمات به کولر گازی در داخل خانه:

  1. در ابتدا، حتماً کولر را از برق منصرف کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول انجام کارها هیچ جریان برقی وجود ندارد. بهتر است فیوز کولر را قطع کرده و از برق جدا کنید.
  2. پنل جلویی کولر را با دقت باز کنید و فیلترها را خارج نمایید. با دست یا ابزار مناسب، پنل را به سمت خود بکشید.
  3. برای تمیز کردن فیلترها، از آب و مواد شوینده با فشار کم استفاده کنید.
  4. سنسورها که پشت فیلتر قرار دارند را نیز با دستمال خشک کرده و از هر گونه گرد و غبار پاک سازید.
  5. برای تمیز کردن کویل‌های کولر، از اسپری چربی‌زدا استفاده کنید. بهترین نتیجه را با گذاشتن تمیزکننده حداقل یک ساعت قبل از تمیزکاری و سپس با برس نرم بدست می‌آورید.
  6. در انتها، به پنل خارجی کولر بروید. این بخش را با استفاده از فشار آب و مایع شوینده تمیز کنید. اگر می‌خواهید فن را نیز تمیز کنید، از یک دستمال نم دار استفاده کنید.

توجه: همواره در انجام این کارها، اطمینان حاصل کنید که کولر از برق منصرف شده و تمامی اقدامات با ایمنی انجام گیرد.

نتیجه گیری

یکی از مسائلی که ممکن است کولر گازی شما را به چالش بکشاند و فعالیت آن را با مشکل مواجه کند عدم عملکرد ریموت کنترل دستگاه است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی باتری، مشکل در چشمی گیرنده، فاصله نامناسب بین دستگاه و ریموت، یا حتی وجود موانع جلوی سنسور ها رخ دهد.

در صورت مواجهه با این مشکل، ابتدا باتری ریموت را تعویض کنید. سپس مطمئن شوید که چشمی گیرنده تمیز و بدون مانع است، فاصله بین دستگاه و ریموت مناسب است و هیچ مانعی در مسیر سنسورها وجود ندارد.

اگر خرابی در برد، حسگرها یا قطعات داخلی ریموت باعث این مشکل شده باشد، بهتر است دستگاه خود را به دست یک تکنسین متخصص جهت عیب یابی و تعمیر محول کنید.

منبع: https://irancarrier.com

کد خبر: ۲۶۲٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha