۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
از آستانه تعطیلی تا صادرات به چین و هند؛ این شرکت چگونه جان دوباره گرفت؟
گفتگوی بازار با مدیرعامل شرکت فرابند مهراد شرق؛

از آستانه تعطیلی تا صادرات به چین و هند؛ این شرکت چگونه جان دوباره گرفت؟

سلطانی مدیرعامل فرابند مهراد شرق به بازار گفت: با حمایت های بنیاد برکت نه تنها اکنون نسبت به رفع نیاز داخلی اقدام می کنیم بلکه توسعه تولیدات خود به بازارهای هند و چین هم صادرات داریم.

بازار؛ گروه ایران: شرکت فرابند مهراد شرق یکی از تولیدکنندگان قیر کشور است که در شهر زاهدان واقع در استان پهناور سیستان و بلوچستان قرار دارد؛ مجموعه ای صنعتی که با تولید انواع قیر های ساختمانی و راه و جاده سازی طی سال های اخیر با مشکلات مالی فراوانی رو به رو شد و بنیاد برکت با گشودن چتر حمایت خود بر سر مجموعه تولیدی مذکور، جان تازه ای به آن داد.

حالا این شرکت تولیدکننده انواع سطوح قیر نه تنها دوباره سرپا شده و با فعالیت های خود نسبت به تولید و تامین نیاز داخلی می پردازد بلکه با حمایت های بنیاد برکت توانسته مسیر توسعه را در پیش بگیرد و به یکی از صادرکنندگان این حوزه نیز تبدیل شود. نیما سلطانی مدیرعامل شرکت فرابند مهراد شرق در رابطه با فعالیت ها و ظرفیت های شرکت در گفت و گو با بازار توضیح می دهد.

* به عنوان سوال نخست درباره تولیدات شرکت فرابند مهراد شرق برایمان بگویید؟

همانطور که می دانید شرکت فرابند مهراد شرق اکنون زیر نظر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت دارد؛ مجموعه ای که در شهر زاهدان واقع در استان سیستان و بلوچستان با برخورداری از تنها پالایشگاه کوچک خود نسبت به تولید انواع قیر اقدام می کند.

* تولیدات فرابند مهراد شرق بیشتر در چه بخش هایی مورد مصرف قرار می گیرد؟

تولیدات شرکت فرابند مهراد شرق بیشتر برای مصارف داخلی از جمله شهرداری ها، وزارت راه و شهر سازی، بنیاد مسکن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. البته تولیدات شرکت به دلیل برخوردار از سطوح کیفی بالا فقط در داخل کشور مورد استفاده قرار نمی گیرد و در حال حاضر با حمایت های بنیاد برکت توانسته ایم تولیدات شرکت را به کشورهای دیگر همچون چین و هند نیز صادر و از این محل ارز آوری کنیم.

* با توجه به اینکه فرابند مهراد شرق از اوج مشکلات مالی خارج شد و توانست به امروز برسد که برای تولیدات خود مقاصد صادراتی تعیین کند بفرمایید آیا برنامه توسعه ای دیگری هم در دست اجرا دارید؟ قرار است سبد محصولی تان در آینده چقدر توسعه یابد؟

بله همانطور که اشاره کردید شرکت فرابند مهراد شرق برنامه های توسعه ای خوبی را با حمایت های بنیاد برکت در دست اجرا دارد که در آینده درباره آن ها بیشتر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

قصد داریم در حوزه محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته استان نیز فعالیت کنیم، به خصوص در حوزه راه سازی؛ چرا که سیستان و بلوچستان نیاز به توسعه بیشتری در حوزه جاده سازی دارد

علاوه بر این با حمایت های بنیاد برکت و ظرفیت های شرکت، قصد داریم در حوزه محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته استان نیز فعالیت کنیم، به خصوص در حوزه راه سازی؛ چرا که سیستان و بلوچستان نیاز به توسعه بیشتری در حوزه جاده سازی دارد. در این راستا برنامه هایی در دست داریم که بتوانیم هرچه سریع تر با کمک یکدیگر این موضوع را به سرانجام برسانیم.

* با این تفاسیر یکی از اهدافی که اکنون دنبال می کنید در حوزه رفع کم و کاستی های جاده ای استان سیستان و بلوچستان است؟

بله، البته با توجه به رسالت بنیاد برکت، اکنون شرکت با حمایت های این بنیاد در حوزه نوسازی مدارس نیز برنامه هایی را در دست اجرا دارد. در این راستا قصد داریم قیر مورد نیاز برای ساخت مدارس را تامین کنیم. همچنین با توجه به اینکه یکی از تولیدات شرکت تولید ایزوگام است امیدواریم هرچه سریع تر با کمک استانداری پروژه های هدف اجرایی کنیم و به سرانجام برسند.

* در خصوص بازار مصرف محصولات شرکت فرابند مهراد شرق برایمان بگویید؟ در حال حاضر وضعیت بازار تولیدات خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

مصرف قیر در استان سیستان و بلوچستان بسیار بالا و مطلوب است اما میزان مصرف در استان های شمالی به واسطه تغییر فصول در حال حاضر کمی کاهش یافته است.

* در حوزه صادراتی چه برنامه ای در دست اجرا دارید؟

طی یک سال اخیر سبد محصولی شرکت بسیار توسعه یافته و انواع گرید قیر در حال تولید است. همچنین در بحث صادرات نیز متناسب با نیازی که وجود دارد و سفارش گذاری هایی که می شود تولید را انجام می دهیم. البته برنامه داریم در حوزه توسعه شرکت در آینده محصولات بیشتری و با تنوع بهتری را تولید و بازارهای داخلی و صادراتی ارائه کنیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha