۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
فرسودگی ۴۷ درصد وسایل نقلیه کشور| رسیدن به ۱۹ هزار کشته در جاده ها در دولت سیزدهم
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد

فرسودگی ۴۷ درصد وسایل نقلیه کشور| رسیدن به ۱۹ هزار کشته در جاده ها در دولت سیزدهم

هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از فرسودگی ۴۷ درصد وسایل نقلیه کشور خبر داد و گفت: تصادفات رانندگی به ۷ درصد تولید ناخالص ملی لطمه می‌زند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سیدکمال هادیانفر در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه امروز با ۸۵ میلیون نفر جمعیت بیش از ۵۲ میلیون نفر دارای گواهینامه مختلف هستند گفت: حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و ۴۷ درصد این وسایل نقلیه در سن فرسودگی قرار دارند.

میزان افزایش تردد در جاده‌های کشور حدود ۶ درصد بوده است و چاره ای جز رفتن به سمت کاهش تصادفات که یکی از الزامات قانونی است حرکت کنیم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اینکه راههای کشور ۲۹۷ هزار کیلومتر است و سال گذشته ۳۵ میلیارد تردد در شهرها و ۷ میلیارد در جاده‌ها داشتیم ادامه داد: میزان افزایش تردد در جاده‌های کشور حدود ۶ درصد بوده است و چاره ای جز رفتن به سمت کاهش تصادفات که یکی از الزامات قانونی است حرکت کنیم.

هادیانفر افزود: اگر بخواهیم از سازمان ها و دستگاه هایی که در کاهش تصادفات نقش داشتند اسم ببریم ابتدا باید گفت که ۸ دستگاه در کاهش تصادفات نقش دارند.

سال ۸۳ حدود ۲۸ هزار کشته در تصادفات داشتیم که اگر با همان سرعت پیش می‌رفتیم امروز تعداد کشته باید حدود ۳۵ هزار نفر می شد. اما با شرایطی که در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم روی داد کاهش تلفات ناشی از تصادفات را داشته ایم و به حدود ۱۹ هزار کشته رسیده ایم

وی خاطر نشان کرد: سال ۸۳ حدود ۲۸ هزار کشته در تصادفات داشتیم که اگر با همان سرعت پیش می‌رفتیم امروز تعداد کشته باید حدود ۳۵ هزار نفر می شد. اما با شرایطی که در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم روی داد کاهش تلفات ناشی از تصادفات را داشته ایم و به حدود ۱۹ هزار کشته رسیده ایم.

۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان تصادفات رانندگی منجر به قطع نخاع می شوند و تصادفات ۷ درصد به تولید ناخالص ملی لطمه می زند و ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور را مصروف خود می کند

هادیانفر گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان تصادفات رانندگی منجر به قطع نخاع می شوند و تصادفات ۷ درصد به تولید ناخالص ملی لطمه می زند و ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور را مصروف خود می کند.

وی با بیان اینکه ۵ عامل مدیریت، وسیله نقلیه، عامل انسانی، راه و قوانین و مقررات بازدارنده در کاهش تصادفات رانندگی کوثر هستند، افزود: امیدواریم جدی ترین دغدغه کشور یعنی کاهش تصادفات رانندگی را رقم بزنیم.

در سال گذشته ۳۵ میلیارد تردد در شهر و ۷ میلیارد تردد در جاده ها داشته ایم و موضوع کاهش ۳۱ درصد به ازای هر وسیله در برنامه ششم و ۵۰ درصد در برنامه هفتم دیده شده است

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه، مدیریت ترافیک باید مورد توجه حاضران در این جلسه قرار بگیرد، گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیارد تردد در شهر و ۷ میلیارد تردد در جاده ها داشته ایم و موضوع کاهش ۳۱ درصد به ازای هر وسیله در برنامه ششم و ۵۰ درصد در برنامه هفتم دیده شده است.

وی افزود: در پلیس راهور ۱۳۲ کشور مورد بررسی قرار گرفته اند و طبق مطالعات صورت گرفته پنج عامل اصلی مدیریت، عامل انسانی، وسیله نقلیه، قوانین بازدارنده و راه نقش مستقیم در حوادث ناشی از حوادث رانندگی دارند.

هادیانفر خاطر نشان کرد: امضا تفاهم نامه کاهش آسیب‌های جاده ای، استفاده از ظرفیت های موجود است زیرا با روش های سنتی کاهش تصادفات کار سختی است و با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می‌توانیم این دغدغه مهم کشور را کاهش دهیم.

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در زمینی به وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد. رونمایی از حداقل ۲۲ محصول از شرکت‌های مختلف و همچنین ماشین‌آلات راهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha