۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مرز آبی و خشکی ایران با ۱۳ کشور| توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در سال های گذشته
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

مرز آبی و خشکی ایران با ۱۳ کشور| توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در سال های گذشته

افندی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران با ۱۳ کشور مرز آبی و خشکی دارد و این یک مزیت بالا به حساب می آید گفت: در سالهای گذشته توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شهریار افندی زاده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ایران با ۱۳ کشور مرز آبی و خشکی دارد و این یک مزیت ویژه و خاص است گفت: حضور ۴۰۰ شرکت داخلی در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل نشان می دهد که بخش حمل و نقل تا چه میزان مهم و حیاتی است. امیدواریم در نمایشگاه امسال یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم شود.

امیدواریم با توجه به موقعیت ایران و اهمیت کریدورهای بین‌المللی بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری داشته باشیم

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به موقعیت ایران و اهمیت کریدورهای بین‌المللی بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری داشته باشیم. به همین دلیل است که در این نمایشگاه تلاش شده تا آخرین دستاوردهای بخش حمل و نقل به نمایش گذاشته شود.

در سالهای گذشته توجه خاص و ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شده است بنابراین «ایران راه» یعنی ایران در اختیار کشورهای دیگر برای توسعه است

افندی زاده با بیان اینکه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و ۸۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند اضافه کرد: در سالهای گذشته توجه خاص و ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شده است بنابراین «ایران راه» یعنی ایران در اختیار کشورهای دیگر برای توسعه است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: حمل‌ونقل می تواند زیر ساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی باشد، بنابراین شناسایی نیازها و فراهم کردن فناوری‌ها برای رفع این نیازها مهم و حیاتی است.

اگر بتوانیم کریدورها لجستیکی ایجاد کنیم، کریدورهای تجاری مطرح می شود. به خصوص برای ایران که می‌تواند نقش ویژه ای برای تبادل کالا بین آسیا و اروپا داشته باشد

افندی زاده به اهمیت کریدورهای بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: تمامی کشورها تلاش می کنند سهم قابل توجهی از کریدورها را به دست آورند. اگر بتوانیم کریدورها لجستیکی ایجاد کنیم، کریدورهای تجاری مطرح می شود. به خصوص برای ایران که می‌تواند نقش ویژه ای برای تبادل کالا بین آسیا و اروپا داشته باشد. با بهره‌گیری از پتانسیل های موجود، در نهایت هم کریدورهای اقتصادی ایجاد می شود.

افندی‌زاده ادامه داد: ایجاد کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت می‌شود که کریدورهای تجاری زیربنای کریدورهای اقتصادی هستند و در حلقه پایانی این زنجیره، کریدورهای توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌هاب دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این نمایشگاه محلی برای ارائه نیازها و به دنبال آن، یافتن راهکارها و پاسخگویی به آن نیازهاست.

وی افزود: در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصت‌ها تاکید شده اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منطور جذب سرمایه بخش خصوصی و تامین منابع در خوزه حمل‌ونقل هستیم.

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در زمینی به وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد. رونمایی از حداقل ۲۲ محصول از شرکت‌های مختلف و همچنین ماشین‌آلات راهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که به مدت سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار برپا خواهد بود، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاونان و دیگر مسئولان هم‌زمان با هفته حمل ونقل در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

برگزاری میز ارتباطات مردمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در محل نمایشگاه به منظور پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان، برگزاری نشست‌های تخصصی، آغاز اولین رالی تور کشنده‌های سنگین از تهران در محل نمایشگاه و پایان در شهر اراک با حضور بیش از ۴۰ خودرو سنگین توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از دیگر برنامه‌های نمایشگاه در هفته حمل و نقل است.

همچنین نشست‌های تخصصی با عناوین راهکارهای تبیین مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان، کارگاه آموزشی مهندسی ارزش، کارگاه آموزشی بررسی ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی مراکز لجستیکی کشورهای مختلف، کارگاه آموزشی مهندسی ارزش برنامه‌ریزی شده توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، کارگاه آموزشی بررسی ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی مراکز لجستیکی کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کارگاه استفاده از آسفالت سرد کیسه‌ای برای عملیات تعمیر و نگهداری زمستانه با تمرکز بر پر کردن چاله‌ها برنامه‌ریزی شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و راهکارهای تبیین مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان تحت عنوان الزامات ترافیکی برنامه‌ریزی شده توسط کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، از دیگر کارگاه‌های تخصصی است که در نمایشگاه تدارک دیده شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha