۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
سد بلوبین در زنجان آماده آبگیری است
مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان:

سد بلوبین در زنجان آماده آبگیری است

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سد بلوبین در زنجان زودتر از زمان پیش‌بینی شده آماده آبگیری است.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، اکبر باقری در خصوص مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان اظهار کرد: یک مصوبه مربوط به تأمین آب از خط انتقال صنعت برای صنایع مستقر در ایجرود بود که این پروژه پایان یافت.

وی تأمین ۱۸۳ میلیارد تومان برای سد بلویت و مبلغی هم از محل ماده ۵۶ را از دیگر مصوبات سفر در حوزه آب برشمرد و گفت: این سد قرار بود اسفندماه آبگیری شود که اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده آبگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به تصویب ۲۷۷ میلیارد تومان برای تکمیل سد مراش از محل ماده ۵۶ ابراز کرد: این مبلغ تخصیص یافته و سد در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی از سد مراش به شهرهای ماهنشان و دندی در نظر گرفته شده بود که بیش از این مبلغ تخصیص یافت و آبرسانی به شهر دندی ۱۰۰ درصد انجام شده و برای دور دوم سفر آماده بهره‌برداری است.

باقری با اشاره به اینکه مبلغ شش میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه برای سد میرزاخانلو اختصاص یافته بود، عنوان کرد: در مورد تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی افق ابهر نیز، با صدور مجوز، حفر چاه در محل شهرک انجام شده است.

وی تصریح کرد: قرار بود ۱۵ میلیارد تومان برای انتقال آب کشاورزی برای بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد کینه‌ورس اختصاص یابد که این کار پایان یافته و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در خصوص پیشنهادات برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان موضوع احداث خط آبرسانی به ایجرود، حلب و ۹۲ روستای شهر و خط آبرسانی به ماهنشان و ۱۲۲ روستای تحت پوشش آن را مطرح کرد.

وی افزود: تأمین اعتبار برای تکمیل سد مراش، سد مشمپا، تکمیل سد بلوبین و احداث خط انتقال آب برای تأمین آب شرب زنجان از دیگر درخواست‌ها در سفر پیش‌رو است.

باقری با اشاره به اینکه سد مشمپا ۴۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ می‌توانیم این سد را به بهره‌برداری برسانیم و اهداف این سد تأمین آب برای سلطانیه، زنجان و ابهر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی سد مراش نیز نزدیک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha