۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
کاهش ۲۸ درصدی تولید خودرو در آبان ۱۴۰۲
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد

کاهش ۲۸ درصدی تولید خودرو در آبان ۱۴۰۲

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تولید خودرو و قطعات آن در آبان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، بر اساس پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مرکز پژوهش‌های مجلس در آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات، کاهش ۲۸ و ۳ دهم درصدی و فروش آن کاهش ۲۲ و ۴ دهم درصدی را تجربه کرده است.

همچنین آمار تولید و فروش خودرو و قطعات آن در آبان امسال در مقایسه با مهرماه افزایش ۵ و سه دهم درصدی و ۲۴ و ۲ دهم درصدی داشته است.

این گزارش می‌افزاید؛ در آبان ۱۴۰۲ شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲۸ و ۳ دهم درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۵ و ۳ دهم درصدی داشته است.

این درحالی است که شاخص فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) کاهش ۲۲ و ۴ دهم درصدی و نسبت به مهرماه ۱۴۰۲, افزایش ۲۴ و ۲ دهم درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، رشد شاخص تولید و فروش زیربخش‌های خودرو و قطعات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد منفی داشته و نسبت به مهرماه ۱۴۰۲ رشد مثبت داشته است.

در مجموع، در هشت ماهه ۱۴۰۲ نسبت به هشت ماهه سال ۱۴۰۱, تولید با کاهش یک درصدی و فروش خودرو هم با کاهش ۱۱ و ۲ دهم درصدی مواجه بود.

کاهش ۲۸ درصدی تولید خودرو در آبان ۱۴۰۲

کد خبر: ۲۶۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha