۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
آغاز اقدام جامع «تتر» برای مسدودسازی دارایی های کاربران غیرمجاز| کاربران ایرانی تتر هوشیار باشند!
بازار گزارش می‌دهد؛

آغاز اقدام جامع «تتر» برای مسدودسازی دارایی های کاربران غیرمجاز| کاربران ایرانی تتر هوشیار باشند!

مدیرعامل تتر با انتشار نامه ای به کنگره آمریکا از آغاز فرآیند مسدودسازی دارایی های تتری شهروندان کشورهای تحت تحریم آمریکا با همکاری وزارت خزانه داری و اداره نظارت بر دارایی های خارجی این کشور خبر داد.

بازار؛ گروه بین الملل: پیدایش رمزارزها یکی از عوامل تهدید کننده میزان قدرت دولت ها به ویژه در امور نظارتی و حدود حاکمیتی آنها طی سال های اخیر محسوب می شود. کاهش اهمیت ابزارهای نظارتی و متداول بین المللی برای تسویه حساب های بین المللی همچون سوئیفت، عدم امکان کنترل موثر بر تراکنش های مالی میان اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی دولت ها و عدم امکان وصول وجوه مالیات بر تراکنش از مهمترین ضرباتی هستند که فعالیت رمزارزها به پیکره حاکمیت دولت ها وارد آورده اند.

در این میان، دولت های غربی که طی دهه های گذشته حاکمیت بر نهادهای مالی را به صورت انحصاری در اختیار داشته اند، بیشترین میزان نگرانی را از فعالیت رمزارزها در فضای «دارک وب» احساس می کنند. این موضوع برای دولت ایالات متحده که طی سال های اخیر به شکلی فزاینده از اهرم تحریم ها برای مقابله با مخالفین خود در نظام بین الملل همچون ایران، روسیه، ونزوئلا، کره شمالی و ... استفاده می کرد نیز به شکلی جدی نسبت به ادامه فعالیت آزادانه و بدون نظارت رمزارزها احساس خطر می کند.

اهمیت استیبل کوین تتر در بازار رمزارزها

استیبل کوین تتر که از آن به عنوان ارز مرجع در مبادلات رمزارزی جهان استفاده می شود، یکی از ده ها دلار دیجیتالی است که طی سال های اخیر در این بازار منتشر شده و با اینحال، به دلیل شفافیت مسیر فعالیت و خزانه داری متمرکز و همچنین برخورداری از بیشترین میزان ارز موجود در بازار، به بخش لا ینفک و مبنای محاسباتی بازار مرزارزها تبدیل شده است.

«پائولو آردوئینو» به تازگی نامه ای عمومی خطاب به کمیته بانکی مجلس سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان منتشر کرده که طی آن، از آمادگی شرکت تحت مدیریت خود برای همکاری کامل با نهادهای نظارتی ایالات متحده و مسدودسازی تترهای موجود در کیف پول های فعال در کشورهای تحت تحریم های آمریکا خبر داده است

اگرچه طی این سالها، شرکت ها و صرافی های بزرگی همچون بایننس و دائو نیز اقدام به انتشار دلار دیجیتال مختص خود نموده اند، اما حقیقت امر این است که هیچ یک از این شرکت ها قدرت رقابت با شرکت تتر را نداشته و ندارند. از همین روی، اهمیت تتر و قابل استفاده بودن آن در بازار رمزارزها تا جایی است که در صورت عدم دسترسی به آن، امکان فعالیت در بازار نیز تا بسیاری زیادی پیچیده خواهد شد.

اعلام آمادگی تتر برای همکاری منسجم با نهادهای نظارتی آمریکا

اگرچه موضوع همکاری تتر و نهادهای نظارتی آمریکا همچون FBI یا وزارت خزانه داری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور موضوع جدیدی نیست، اما اعلام آمادگی اخیر مدیر عامل این شرکت برای آغاز همکاری های منسجم با نهادهای مذکور، می تواند سرنوشت بازار رمزارزها را دستکم برای کشورهای تحت تحریم های ایالات متحده همچون ایران تغییر دهد.

«پائولو آردوئینو» به تازگی نامه ای عمومی خطاب به کمیته بانکی مجلس سنا و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان منتشر کرده که طی آن، از آمادگی شرکت تحت مدیریت خود برای همکاری کامل با نهادهای نظارتی ایالات متحده و مسدودسازی تترهای موجود در کیف پول های فعال در کشورهای تحت تحریم های آمریکا خبر داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامانه رصد تراکنش های رمزارزی «اتر اسکن»، تتر تاکنون ۱۶۱ کیف پول اتریومی را نیز مسدود ساخته که بیش از ۱۵۰ کیف از این تعداد دارای موجودی های تتری بوده اند

وی که به تازگی به سمت مدیر عاملی شرکت تتر انتخاب شده، در نامه خود همچنین اعلام کرده که بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت دادگستری و نهادهای اطلاعاتی آمریکا، بیش از ۴۳۵ میلیون دلار دارایی تتری موجود در ۳۲۶ کیف پول دیجیتال را مسدود نموده است. آردوئینو همچنین تاکید کرده که اجازه دسترسی پلتفرم تراکنش های خود را به سازمان های اطلاعاتی آمریکا و FBI داده است. وی تاکید کرده که اقدامات مذکور در راستای تعهد شرکت تتر به همکاری با مجریان قانون و با هدف پیوستگی و تامین امنیت تراکنش های مالی انجام شده اند.

مسدود سازی دارایی های تتری افراد تحت تحریم آمریکا

هفته گذشته نیز تتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دارایی های تتری افراد تحت تحریم آمریکا در فهرست اداره نظارت بر دارایی های خارجی (OFAC) را مسدود ساخته است. این شرکت همچنین افراد تحت تحریم یاد شده را به تلاش برای سو استفاده از توکن های این شرکت و زیر پا نهادن مقررات بین المللی متهم کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامانه رصد تراکنش های رمزارزی «اتر اسکن»، تتر تاکنون ۱۶۱ کیف پول اتریومی را نیز مسدود ساخته که بیش از ۱۵۰ کیف از این تعداد دارای موجودی های تتری بوده اند. بر اساس آمار موجود، موجودی تنها ۱۱ کیف پول از این تعداد بیش از ۳.۵ میلیون دلار بوده و ۳.۴ میلیون دلار آن تنها متعلق به یک کیف پول اعلام شده است.

اما مسدودسازی های تتر تنها منتهی به کیف پول های با موجودی بالا نبوده و بسیاری از کیف های با موجودی متوسط نیز در این میان به چشم می خورند. به عنوان مثال، در فهرست کیف های مسدود شده، دو کیف پول به چشم می خورند که موجودی آنها ۲۰ و ۶۰ هزار دلار بوده است.

با این حساب، تتر بر اساس تعهدات خود دست به اقدامی جامع برای مسدودسازی کیف پول های غیر مجاز زده که این موضوع می تواند تا حد زیادی خطرناک جلوه کند.

احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن کاربران ایرانی تتر

بر اساس موارد اعلام از سوی تتر و مدیرعامل این شرکت، کاربران ایرانی نیز در زمره افرادی قرار خواهند گرفت که بر اساس مقررات مالی ایالات متحده، حق دسترسی به سیستم مالی آمریکا را نداشته و بر همین اساس نباید از تتر در تراکنش های خود استفاده نمایند.

هرچند به نظر می رسد عمده نگرانی های موجود در خصوص استفاده از رمزارزها، بیشتر شامل دولت روسیه و شرکت هایی می شود که به صورت سازمان یافته و با نظارت کرملین به استخراج قانونی رمزارزها در روسیه نسبت به درآمدزایی از طریق فروش ارزهای استخراج شده به مشتریان خارجی اقدام می کنند؛ اما باید در نظر داشت که به خصوص در ایام کنونی جنگ غزه، خطر مسدودسازی تتر های کاربران ایرانی بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته و لذا بهتر است کاربران نسبت به عواقب استفاده از تتر به ویژه در مبالغ بالا از هوشیاری لازم برخوردار باشند.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرش IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      8 1
      ای کاش راهکار این مشکل رو هم به صورت جزیی مینوشتید که بهتره چه کار کنیم
    • شکرالله IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      میشه به ارز دیگه تبدیل کرد
    • م.ب IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 3
      تا بوده و بوده یه چیزی تویه کشورها (حالا قبل‌ترها که دنیا پیشرفت نکرده بود) و یا الان که شکلش نوین شده، علم کردن برای فریب ملت و گرفتن سرمایه مردم و فقیر کردن ملت. هیچ جای دنیا بدون تولید کالا، چیزی ارزشمند نمیشه. سرمایه گذاران این بازار یا همون نهنگ ها کارشون خالی کردن جیب شما ملته. چون تولید که ندارن فقط پول میذارید و با پول، پول ور می‌دارید. و جالبه هرچی دنیا تو فشار بیشتر بره مردم بیشتر میان.
    • سایان IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      این آمریکا چه کاره ست که هر کاری دلش میخواد انجام میده و هر کاری که به ضررش باشه رو جلوش میگیره ولو به قیمت ضرر میلیونها نفر در کشورهای دیگه!!!؟