۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
اعضای شورای توسعه و نظام مهندسی کنترل ساختمان انتخاب شدند
با حکم وزیر راه و شهرسازی؛

اعضای شورای توسعه و نظام مهندسی کنترل ساختمان انتخاب شدند

وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه هفت عضو شورای توسعه و نظام مهندسی کنترل ساختمان را منصوب کرد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه اقبال شاکری، مهدی چمران، حمزه شکیب، مهدی عباسی، اکبر نیکزاد، هادی عباسی اصل و مهدی جمالی نژاد را به عنوان اعضای شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب کرد.

همچنین هادی عباسی اصل از سوی بذرپاش به ریاست شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب شد.

در متن احکام جداگانه برای هفت نفر از اعضای این شورا با برشمردن ۴ اولویت اصلی، آمده است:

با اتکال به خداوند متعال و نظر به تعهد، شایستگی، تخصص و توانایی‌ها و نیز تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عضویت شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان» موضوع ماده ۴۰ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب می شوید.

با عنایت به نقش و جایگاه ویژه این وزارت و ضرورت اصلاح ساختار سامانه و ساز و کارها، افزایش اثربخشی و کارآیی امور مهندسی در نظارت بر ساخت و سازها، انتظار می‌رود با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برنامه‌های اجرایی را در راستای اهداف و سیاست‌های ابلاغی و ماموریت‌های قانونی و با رعایت اولویت‌های زیر به انجام رسانید.

۱- ارتقاء کیفی مهندسی ساختمان از طریق پیشنهاد اصلاح قوانین، اصلاح و تدوین آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی مورد نیاز، اصلاح روش‌ها و ساختارهای اداری و اجرایی و تدوین برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های سطوح مختلف.

۲_ انجام مطالعات و تحقیقات لازم برای توسعه امور مهندسی و اصلاح سامانه نظارتی در مهندسی ساختمان و گسترش آن در سطح کشور متناسب امکانات و مقتضیات محلی

۳_شناسایی زمینه‌ها و گلوگاه‌های ایجاد تضاد منافع و اتخاذ راه‌های مناسب برای جلوگیری آن.

۴- ایجاد سامانه مناسب برای ارجاع عادلانه کار به مهندسین حسب رتبه و کارآیی آنها.

در پایان این حکم آمده است: امید است با استعانت از خداوند متعال و اهتمام به تفکر عدالت محوری، فسادستیزی و روحیه انقلابی در انجام شایسته وظایف و تحقق آرمان‌های نظام اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موفق و موید باشید. توفیقات آن جناب را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha