۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
۶۶ بنگاه معاملات املاک فاقد مجوز استان سمنان پلمب شد
معاون استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار:

۶۶ بنگاه معاملات املاک فاقد مجوز استان سمنان پلمب شد

سمنان- حمیدی، معاون عمرانی استاندار سمنان از پلمب ۶۶ بنگاه معاملات املاک فاید مجوز از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به بازار املاک استان سمنان و با بیان اینکه فعالیت یک هزار و ۵۴۰ بنگاه معاملات املاک در استان سمنان بیان کرد: نظارت و رصد بنگاه‌ها در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از دو هزار و ۸۰۰ بازرسی مشاوران املاک استان سمنان که در سال جاری صورت گرفته تا کنون نزدیک به ۱۶۰ تخلف محرز شده است، تاکید کرد: از فعالیت این ۶۶ بنگاه مختلف جلوگیری شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: ۹۲ بنگاه املاک فاید مجوز قانونی نیز در بازرسی های سال جاری در سراسر استان شناسایی شده است.

حمیدی با بیان اینکه در نشست رصد و بررسی معاملات املاک استان سمنان که به میزبانی استانداری سمنان و با حضور اتحادیه املاک برگزار شد، مقرر شده که اتحادیه بنگاه ها و مشاوران املاک استان سمنان با این بنگاه ها برخورد قانونی کند، تاکید کرد: برای این بنگاه ها تشکیل پرونده خواهد شد.

وی با بیان اینکه یا این بنگاه ها صدور مجوز خواهند شد و یا تعزیرات حکومتی با آنها برخورد قانونی خواهد کرد، ابراز کرد: در نظارت بر بازار ملک و بنگاه‌های معاملاتی املاک در استان تاکید داریم.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: طبق قانون مشاوران املاک مکلف هستند که دریافت و ثبت کد رهگیری معاملات مسکن را صورت دهند و در صورتی که این امر انجام نگیرد، تخلف رخ داده است.

حمیدی بیان کرد: با توجه به اینکه خریدار و فروشنده در بنگاه معاملاتی معامله می کنند، بعضاً کد رهگیری صادر نمی شود از سویی بنگاه ها اعلام می کنند که خریداران تمایل به دریافت کد رهگیری ندارند در صورتی که این امر نیاز مبرمی است چرا که خیال مردم از معاملات راحت می شود.

وی با بیان اینکه در قول نامه های دستی و خودکاری امکان بروز مشکلات وجود داشت، افزود: مفاد قرار داد در قول نامه های ثبتی جدید به ثبت می رسد و مشکلی برای دو طرف پیش نخواهد آمد.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      سلام چرا اتحادیه املاک آمل وحومه آمل کاری برای جمع‌آوری املاک های بدونه پروانه انجام‌ نمیده