۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا هفته گذشته بانک مسکن برای ۳۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور قرارداد منعقد کرده و بر اساس پیشرفت کار، به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در نشست عملکرد این بانک در نهضت ملی مسکن با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: تأمین مالی ۹۵ تا ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی که درقالب طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور تا کنون افتتاح شد به همت بانک مسکن بوده است.

حسینی با اشاره به این که در طرح مسکن مهر در طول ۸ سال فقط ۵۲ هزار میلیارد تومان آن هم با خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شده است افزود: در دوسال اخیر ۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مسکن به نهضت ملی مسکن پرداخت کردیم، در حالیکه ۴ درصد سپرده‌های مردم در دست بانک مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن دیگر نیز در حال تشکیل پرونده در بانک مسکن هستند که با ۳۱۰ هزار واحد فعلی این رقم به حدود۳۵۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس محاسبات بانک مرکزی، بین ۳۰ تا ۳۵ رشد تورم ناشی از تغییرات در نرخ مسکن و نرخ اجاره بهاست، بنابراین اگر عرضه مسکن را در کشور افزایش بدهیم در کنترل تورم می‌توانیم کمک کنیم.

حسینی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد که سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد به حمایت از بانک مسکن با افزایش سرمایه بانک مسکن موافقت کنند.

وی از معاون امور مجلس رئیس جمهور خواست تا این افزایش سرمایه در بودجه سال آینده دیده شود و بانک مسکن بتواند به تعهدات خود عمل کند وتعداد بیشتر از متقاضیان از تسهیلات بر خوردار شوند.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha