۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
شرکت آلمانی توقف کشتیرانی به مقصد سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند

شرکت آلمانی توقف کشتیرانی به مقصد سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند

شرکت کشتیرانی آلمانی هاپاگ لوید اعلام کرد که به دنبال حادثه امنیتی دیروز برای یکی از کشتی‌هایش به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حال بررسی موضوع توقف کشتیرانی در دریای سرخ است.

به گزارش بازار، سخنگوی شرکت کشتیرانی آلمانی Hapag-Lloyd روز جمعه ساعاتی پس از اینکه گزارش شد یکی از کشتی‌های آن در نزدیکی یمن مورد حمله قرار گرفته است، گفت که این شرکت در حال بررسی موضوع توقف کشتیرانی در دریای سرخ است.

شرکت هاپاگ لوید که مقر آن در هامبورگ قرار دارد، پنجمین شرکت بزرگ کانتینری جهان محسوب می‌شود و دفاتر نمایندگی در سرزمین‌های اشغالی شامل شهرهای «حیفا»، «تل‌آویو» و «اشدود» دارد.

این در حالی است که سخنگوی شرکت کشتیرانی دانمارکی A.P. Moller-Maersk(مرسک) هم هفته گذشته به رویترز گفت که این شرکت تا اطلاع ثانوی تمام عملیات حمل و نقل کانتینری را از طریق دریای سرخ متوقف می‌کند تا مسیر دیگری را در اطراف آفریقا طی کند.

چند روز پیش از آن، گروه مرسک از اعمال هزینه‌های ریسک اضافی برای محموله‌های کانتینری به مقصد اسرائیل(سرزمین های اشغالی) برای پوشش افزایش حق بیمه به دلیل وضعیت امنیتی آنجا از ابتدای سال آینده خبر داده بود.

دولت صنعاء دیروز صبح از هدف قرار دادن دو کشتی کانتینری در دریای سرخ خبر داد که به سمت اسرائیل در حرکت بودند و خدمه آنها از پاسخ به تماس ها و پیام های هشدار امتناع کرده بودند.

در نوزدهم نوامبر نیز نیروهای مسلح یمن یک کشتی تجاری متعلق به یک تاجر صهیونیست به نام گلکسی لیدر را در پی پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه توقیف کردند.

وب سایت آمریکایی اکسیوس هم دیروز جمعه گزارش داده بود که حرکت کشتی ها به بندر ایلات اسرائیل در نتیجه حملات و تحولات اخیر تقریباً به طور کامل متوقف شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha