۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
 ۴۰۰ هزار واحد بدون پروانه در کشور فعالیت می کنند/ راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت:

۴۰۰ هزار واحد بدون پروانه در کشور فعالیت می کنند/ راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی

زنجان- رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت با بیان اینکه سه میلیون واحد صنفی در کشور فعال است، گفت: از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار واحد بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، جمشید گلپور پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی زنجان، در پاسخ به سوال بازار با اشاره به فعالیت اصناف بدون پروانه در سطح کشور، از وجود سه میلیون واحد صنفی خبر داد و گفت: از این تعداد متاسفانه حدود ۴۰۰ هزار واحد بدون پروانه در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه واحد های صنفی بدون پروانه پلمب می شوند، اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی به آن‌ها تذکرات لازم داده شده تا اقدام به پروانه کسب بکنند. 

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت، گفت: بزرگترین چالش فعلی اصناف تعطیلی واحدها و رکود کسب و کارها بر اثر شیوع کرونا است.

گلپور تاکید کرد: ایران به دلیل تحریم‌ها و وابستگی کمتر به دیگر کشورها، تاثیر کمتری از جهان گرفته اما فعال کردن اصناف در اتحادیه کشوری فضای مجازی می‌تواند دغدغه تعطیلی واحدهای صنفی را کاهش بدهد. 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اتاق اصناف در سال‌های اخیر این بود که نظارتی روی فروش اینترنتی انجام نمی‌شد و استانداردهای دقیقی برای فروشندگان و توزیع‌کنندگان این حوزه وجود نداشت و این برای اصناف مشکل ساز بود.  

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت از راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی در اتاق‌های اصناف استان‌ها خبر داد و افزود: ظرفیتی ایجاد شده که با استفاده از زیرساخت‌ شرکت‌های بزرگ در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، به همه اتحادیه‌ها اجازه فروش مجازی بدهیم. 

گلپور تاکید کرد: باید حوزه اصناف را به سمت فضای مجازی ببریم تا واحدهای صنفی بتوانند از زیرساخت‌هایی که در بستر فضای مجازی ایجاد شده، کالای خود را با ضوابط معین عرضه کنند. 

وی گفت: این طرح در کمتر از ۱۰ روز گذشته در تهران کلید خورده  و تا کنون حدود ۴۰۰ واحد صنفی در فضای پلت‌فرمی شرکت‌های ما قرار گرفتند و زیرساخت‌ها برای ورود همه واحدها به این فضا آماده است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت، بر لزوم آموزش اصناف تاکید کرد و افزود: باید افرادی که آگاهی چندانی ندارند تحت آموزش های مجازی قرار بگیرند. 

گلپور از راه اندازی اداره فروش اینترنتی، در اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه هاا خبر داد و گفت: پلت‌فرم فروش اینترنتی با نظارت آن‌ها ایجاد شود و قیمت کالا و شکایات مربوطه را اتحادیه‌های صنفی به صورت تخصصی پیگیری ‌کنند.

کد خبر: ۲۶٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha