۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودرو جانبازان نیازمند اصلاح است
نامه رئیس بنیاد شهید به معاون اول رئیس‌جمهور:

مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودرو جانبازان نیازمند اصلاح است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تغییر مصوبه هیأت وزیران در مورد واردات خودرو جانبازان، در نامه‌ای موارد نیازمند اصلاح را تشریح کرد.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به ‫محمد مخبر، معاون اول ‬‌رئیس‌جمهور موارد مورد نیاز اصلاح در آئین‌نامه واردات خودرو جانبازان سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

جزئیات نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس‌جمهور

با سلام و احترام.

ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون؛ پیرو ابلاغ مصوبه هیات وزیران به شماره ۸۵۹۸۳/ت ۶۱۲۵۴ هـ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۸ با موضوع آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند صورت گرفته، خواهشمند است در راستای تسهیل واردات خودرو برای جانبازان معزز، دستور فرمایید موارد ذیل به عنوان اصلاحیه تصویب و ابلاغ گردد:

۱. حذف ماده ۲۰ آئین‌نامه مذکور
۲. در ماده ۱۷ آئین‌نامه قید شود که علاوه بر شرکت‌ها، امکان انجام کلیه واردات توسط شخص متقاضی یا وکیل امکان پذیر باشد.

متن پیشنهادی ماده ۱۷:

«وزارت صمت مکلف است نسبت به صدور مجوز یک دستگاه خودرو نو یا کارکرده تا سقف پنج سال به شرکت‌های خودروسازی داخلی یا شرکت‌های مورد تأیید این وزارت یا جانباز متقاضی یا وکیل رسمی او با رعایت قوانین و مقررات مربوط متناسب با وضعیت جانبازان مشمول (با معرفی بنیاد) به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مناسب سازی خودرو اقدام نماید.

سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی

جزئیات حذف ماده ۲۰ آیین نامه واردات خودرو جانبازان

در این نامه درخواست حذف ماده ۲۰ آیین نامه واردات خودرو در حالی ارائه شده که این ماده در مورد خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان است.

طبق ماده ۲۰ آئین‌نامه واردات خودرو جانبازان، «مشمولان واردات خودرو به مدت ۵ سال، حق فروش رسمی، عادی یا وکالتی خودروی وارداتی را ندارند و مراجع ذی‌ربط از جمله دفاتر ثبت اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند اقدامات قانونی لازم از جمله عدم تعویض پلاک جهت جلوگیری از این موضوع و توقیف خودرو را انجام دهند و مسئولیت تخطی از آن به عهده فروشنده است.»

گفتنی است؛ هیأت وزیران در جلسه هشتم مرداد ۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۴۰۰.۰۳.۴۷۳۶۶ مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند «و» تبصره هفت ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

کد خبر: ۲۶۱٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جانباز IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 0
      بسمه تعالی در صورت امکان اداره امور ایثارگران ارومیه را جابجایی بفرمایید چون بطور هماهنگ و گروهی کاملا رانتی و سفارشی عمل مینمایند و حق مردم ضایع میشود .سپاس