۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
افزایش مقاصد صادراتی کالاهای گلستان| چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در افق ۱۴۰۴
مدیرکل صمت گلستان خبرداد؛

افزایش مقاصد صادراتی کالاهای گلستان| چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در افق ۱۴۰۴

گرگان- مدیرکل صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: مقاصد صادراتی گلستان از ۲۵ کشور پیش از دولت سیزدهم به ۳۳ کشور در حال حاضر رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، درویشعلی حسن زاده عصر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طی ۲۷ ماه فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۸۳ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان گلستان صادر شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت گلستان افزود: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این جوازها ۶۶ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۳۷۲ درصدی داشته و ۲۳ هزار و ۷۸۷ شغل ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۸۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در گلستان با پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شده که با صدور این تعداد پروانه بهره برداری صنعتی در استان شش هزار و ۷۰۹ شغل ایجاد شده است.

حسن زاده گفت: در این بازه زمانی میزان صادرات گلستان از نظر ارزشی با رشدی ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۵۶۶ میلیون دلار و از نظر وزنی با رشدی ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۹۵۹ هزار تن رسیده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: مقاصد صادراتی استان از ۲۵ کشور پیش از دولت سیزدهم به ۳۳ کشور در حال حاضر رسیده است که به بیش از ۱۰ کشور اروپایی در اوج تحریم ها، دو کشور آفریقایی و مابقی به سایر کشورهای آسیایی و همسایگان کشورمان صادرات داشته ایم.

طبق گفته وی هدف‌گذاری صادرات استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۵۰۰ میلیون دلار است.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha