۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
اعلام نیازهای فناورانه مدیریت منابع آب کشور به دانش بنیان‌ها در نمایشگاه تستا

اعلام نیازهای فناورانه مدیریت منابع آب کشور به دانش بنیان‌ها در نمایشگاه تستا

مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هدف از حضور در نمایشگاه تستا متمرکز ساختن توان مخترعین در راستای نیازهای کشور است.

به گزارش بازار، مجتبی نوری مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به حضور شرکت مدیریت منابع آب ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و پنجمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش این شرکت در پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید (تستا) حضور یافته است.

وی افزود: این نمایشگاه با مشارکت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شورای عطف و وزارت علوم در مصلی تهران در حال برگزاری است و شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت‌های زیر مجموعه، با برپایی یک غرفه‌ در راستای برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور از ۲۰ آذر ماه در این نمایشگاه حضور یافته است.

نوری خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال به واسطه حضور بسیاری از فناوران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص برنامه‌های شرکت مدیریت منابع آب در هفته پژوهش بیان داشت: در هفته آینده قرار است از برگزیدگان پژوهشی شرکت‌های مدیریت منابع آب و شرکت‌های زیر مجموعه، شرکت‌های دانش بنیان برتری که با شرکت مدیریت منابع آب همکاری دارند و پروژه‌های پژوهشی برتر ارائه داده‌اند و همچنین شرکت آب و برق خوزستان و شرکت آب منطقه‌ای تهران توسط مقام عالی وزارت تقدیر و تشکر به عمل آید.

نوری با اشاره به برنامه‌های شرکت مدیریت منابع آب در نمایشگاه تستا اظهار داشت: امسال شرکت مدیریت منابع آب ایران به همراه شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان رضوی، سمنان، مرکزی، قزوین، یزد و سازمان آب و برق خوزستان در این نمایشگاه حضور دارد. اقدامی که توسط شرکت مدیریت منابع آب در این راستا صورت می‌گیرد این است که به عنوان متقاضی و بهره‌بردار فناوری، نیازهای پژوهشی و اولویت‌های ساخت خود را که قابلیت اجرایی شدن توسط این شرکت‌ها دارد را معرفی کرده و در معرض دید قرار می‌دهد تا این شرکت‌ها به طور هدفمند بتوانند در راستای نیازهای واقعی کشور و صنعت آب و برق حرکت کنند.

وی، هدف از حضور در نمایشگاه تستا متمرکز ساختن توان مخترعین در راستای نیازهای کشور خواند و گفت: بر همین اساس نقشه‌های راه و نیازهای فناورانه‌ای را که مورد نیاز بود با حضور در این نمایشگاه به شرکت‌های دانش بنیان به طور واضح معرفی کردیم.

مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران باتشریح برنامه‌های شرکت‌های زیرمجموعه در نمایشگاه ادامه داد: این شرکت‌ها با توجه به نیازمندی‌ها و چالش‌های موجود خود در این نمایشگاه حاضر شدند؛ برای مثال شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، اثربخشی طرح احیا و تعادل بخشی را همراه با یک شرکت دانش بنیان رصد و بررسی کرده است تا مشخص شود این پروژه‌ها تا چه اندازه در حفاظت کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی موثر بوده است. بر این اساس یک شرکت دانش بنیان، سامانه‌ای را با توجه به شاخص‌هایی که توانمندی رصد داشته باشد در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: آب منطقه‌ای قزوین نیز علاوه بر نیازهای فناوری، مسائل مرتبط با چالش‌های گردشگری خود را ارائه کرده است تا شرکت‌های دانش بنیان با توسعه اپلیکیشن‌ها و جذب گردشگر و بومگرد از مواهب گردشگری در آن استان بهره‌مند شوند.

نوری بیان داشت: رویکردی که امسال در دستور کار داریم این است که بتوانیم دیتاهای مناسب را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم تا بر این اساس بتوانند اطلاعات جدیدی را تعریف کنند.

وی در خصوص ملاک انتخاب شرکت‌های آب منطقه‌ای گفت: ملاک انتخاب شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، تنوع حضور و چالش‌ها و نیاز آن‌ها بوده است. بر این اساس شرکت‌هایی انتخاب شدند که نیازهای پررنگ‌تری داشتند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اکثر این شرکت‌ها در حوزه آب زیرزمینی دچار چالش بودند؛ همچنین برخی از شرکت‌ها همچون شرکت آب و برق خوزستان به دلیل وجود موضوعات برقابی نیازمند حضور شرکت‌های دانش بنیان بسیاری هستند تا مسائل مرتبط با آن‌ها را مرتفع کنند.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha