۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
پالایشگاه‌های ایرانی در عسلویه نماد شکست تحریم است
معاون حقوقی رئیس جمهور:

پالایشگاه‌های ایرانی در عسلویه نماد شکست تحریم است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سکوهای نفتی و پالایشگاه هایی که به دست متخصص ایرانی راه اندازی و درحال بهره برداری است نشان می دهد که هیچ قدرتی نمی تواند در اراده ملت ایران در مسیر پیشرفت خللی وارد کند.

به گزارش بازار، نشست شورای معاونین معاونت حقوقی رئیس جمهور با حضور محمد دهقان و جمعی از معاونین برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد دهقان با اشاره به سفر اخیر خود به عسلویه و بازدید از پیشرفت طرح‌های عظیم منطقه پارس‌جنوبی، عسلویه را نماد شکست تحریم ها علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و گفت: سکوهای نفتی و پالایشگاه هایی که در این منطقه به دست متخصص ایرانی طراحی، تولید، راه اندازی و درحال بهره برداری است نشان می دهد که هیچ قدرتی نمی تواند در اراده ملت ایران در مسیر پیشرفت خللی وارد کند.

دهقان با تاکید بر اینکه بار سنگین اداره تاسیسات موجود در عسلویه زیر سایه تحریم‌های ظالمانه بر دوش کارکنان صنعت نفت است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به عسلویه داشتند، ثروت اصلی این منطقه را نه نفت و گاز، بلکه نیروی انسانی توانمند فعال در آن دانستند که بدون حضور شرکت‌ها و کارشناسان خارجی توانسته‌اند این صنعت را اداره کنند.

وی همچنین سرمایه گذاری قریب به ۹۰ میلیارد دلاری در دو دهه گذشته در این حوزه را حاصل ابتکار مقام معظم رهبری در ایجاد صندوق توسعه ملی دانست.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین با تقدیر از اقدام های وزارت نفت در اجرای طرح کاهش گازسوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی گفت: با تکمیل این طرح انتشار سالانه هزاران تن دی اکسید گوگرد کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha