۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
افزایش میزان سودآوری شنفت برای سهامداران خرد
به رغم تصمیمات خلق الساعه در حوزه روانکارها

افزایش میزان سودآوری شنفت برای سهامداران خرد

عملکرد شنفت در یک سال اخیر با در نظر گرفتن افزایش سرمایه و توزیع سود نقدی رشدی ۹۰ درصدی بوده است و در ۷ ماهه امسال حدود ۳۳ درصد رشد سودآوری داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت نفت پارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۲ معادل ۱۱۳۹.۹ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.
شنفت با سرمایه ثبت شده ۲ هزار میلیون ریال طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰۴۵.۹ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
جمع مبلغ فروش شنفت در دوره ۶ ماهه ۴.۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹.۳ درصد رشد درآمد داشته که ناشی شده از افزایش نرخ‌های فروش ۱۳.۵ درصدی و افزایش مقدار فروش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.
شنفت در سه ماهه حدود ۲ درصد بازدهی منفی داشته که ناشی از تصمیمات خلق الساعه در حوزه روانکارها بوده است اما در یک ساله حدود ۶۰ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده که بیشتر از رشد تورم بوده است، از طرف دیگر این نماد در یک سال گذشته افزایش سرمایه و همچنین توزیع ۷۹ درصد توزیع سود نقدی داشته که نشان می دهد سودآوری شرکت برای سهامداران خرد بیش از ۹۰ درصد بوده است.
طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجرا است که بخش مهندسی آن به پایان رسیده و هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز است که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم به دلیل تحریم ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha