۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
۱۳۰ کمپ اقامتی در اکوپارک جنگلی ایزدشهر احداث می شود
مدیر مجموعه اکوپارک جنگلی ایزدشهر:

۱۳۰ کمپ اقامتی در اکوپارک جنگلی ایزدشهر احداث می شود

ساری- تنها، مدیر مجموعه اکوپارک جنگلی ایزدشهر با اشاره به ایجاد تاسیسات گفت: ۱۳۰ کمپ اقامتی متمرکز و غیرمتمرکز برای میزبانی از مسافران در این مجموعه احداث می شود.

حامد تنها در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تأسیسات و امکانات فراهم شده در این منطقه برای میزبانی از مسافران و گردشگران می گوید: پس از برق رسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به پروژه اکوپارک و در نتیجه‌ آن تسریع در روند اجرای پروژه؛ عملیات جاده سازی به طول ۲ و نیم کیلومتر در دل جنگل شروع شد و جانمایی طرح‌ هایی شامل اقامتگاهی، رستوران‌ ها، کافه، پینت بال، فضای تفریحی و.. با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و نظارت منابع طبیعی بدون قطع حتی یک درخت آغاز و تا امروز زیرسازی و مخلوط ریزی بیش از یک و نیم کیلومتر جاده طبق آنچه برای فاز اول تعریف، انجام شد و به زودی برای سهولت در تردد مسافران و گردشگران با سنگ بیس روکش می‌ شود و برای فاز دوم پروژه نیز یک کیلومتر باقیمانده عملیات جاده سازی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه از آغاز احداث رستوران ۱۰۰ متری در بخش جنوب غربی میدان و در مسیر امتداد جاده با دو راه دسترسی هم از داخل جنگل و هم از جاده آسفالته به سمت چمستان خبر داد و افزود: در گرداگرد رستوران نیز آلاچیق‌هایی جانمایی خواهد شد که البته هیچ درختی به این جهت قطع نخواهد شد.

وی همچنین از احداث ۵۰ کمپ اقامتی متمرکز و ۸۰ کمپ غیرمتمرکز در دو لوکیشن ابتدا و انتهای میدان اول خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌ های صورت گرفته فعلاً ۱۰ تا ۱۵ کمپ (با احداث سکو و تعبیه چادر روی آن) به صورت نمونه احداث و مستقر خواهند شد تا میزان مقاومت و زیبایی بصری آن بررسی شود و تصمیم برای احداث کمپ چوبی و یا تلفیقی از هر دو نمونه (چادر و چوب) نیز سنجیده می‌ شود.

مدیر این اکوپارک در ادامه به احداث فروشگاه مواد غذایی به مساحت ۶۰ متر و جانمایی سازه آماده ۱۸ متری جهت تعبیه هایپر مارکت و سوپرمارکت برای رفاه حال گردشگران اشاره کرد و گفت: سازه‌ ای شامل ۶ چشمه برای سرویس بهداشتی نیز در حال آماده سازی است.

مدیر مجموعه اکوپارک جنگلی ایزدشهر احداث یک رستوران ۳۰۰ متری و ۸۰ کلبه اقامتی در قالب کلبه و سوئیت را از جمله اقدامات مهم اجرایی برای فاز دوم این طرح برشمرد.

وی در ادامه از تأمین نیروی کار این مجموعه با بهره گیری از بومیان منطقه نور و ایزدشهر خبر داد و گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی به دنبال هماهنگی‌ ها و اخذ مجوز برای ایجاد منطقه وحش گشت (سافاری) هستیم و لازم به ذکر است که با سرمایه گذار این مجموعه نیز صحبت‌های اولیه انجام و مقدمات کار نیز مهیا شده است.

وی افزود: برای ایجاد سافاری یک فضای ۸۰ تا ۱۰۰ هکتاری پشت جاده شوسه در نظر گرفته شده تا حیوانات وحشی در یک منطقه حفاظت شده همچون سافاری های خارج از کشور جانمایی شوند. یادآور می‌شود که سافاری به این شکل برای نخستین بار در مازندران در اکوپارک جنگلی ایزدشهر ایجاد می‌شود و پیش بینی‌ ها این است که با استقبال بسیار زیادی نیز همراه خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha