۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کمبود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور
معاون رییس جمهور:

کمبود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به کمبود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: باید ضمن استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها در ساخت مسکن، شتاب کار نیز افزایش یابد.

به گزارش بازار، سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در همایش تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح ملی مسکن در محل این بانک برگزار شد، به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در شهریور ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور نیز بدون معطلی این قانون را ابلاغ کرد و دولت به جد به قانون پایبند است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه برای تحقق این قانون دست به دست هم دهیم، افزود: یک نمونه از این تلاش دسته جمعی در پروژه "سبحان ۲" قرچک قابل ذکر است که هرچند در سال‌های گذشته ۸۵ درصد آن انجام شده بود اما در نهایت به سرانجام نرسید، ولی با همت دولت سیزدهم کار اکنون به نتیجه رسیده است.

حسینی این اقدامات را از نتایج سفرهای استانی دانست و یادآور شد: تشکیل جلسات شورای عالی مسکن به ریاست آیت الله رئیسی اهمیت به سزایی دارد و مسئولیت همه ما را افزایش می‌دهد.

این عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه اگر عزم و اراده در سطوح مختلف مدیریتی کشور وجود داشته باشد، بسیاری از امور انجام می‌شود، موضوع مسکن را یکی مواردی برشمرد که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است و در این باره اظهار داشت: به گفته وزیر فقید راه و شهرسازی برخی دستگاهها برای واگذاری اراضی خود با هدف ساخت مسکن مقاومت می کنند.

وی با بیان اینکه گام‌های خوبی برای جهش تولید مسکن برداشته شده است، بیان داشت: اکنون زمین مورد نیاز ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با یادآوری تلاش های صورت گرفته برای تامین مسکن اساتید و دانشگاهیان، خواستار انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مختلف و همچنین ارتش، سپاه در حوزه ساخت مسکن شد و گفت: بنیاد مسکن نیز باید به تولید مسکن در کشور کمک کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم برای توسعه ساخت مسکن را اعطای زمین رایگان دانست و افزود: وقتی زمین رایگان در اختیار باشد و با آورده نقدی افراد و تسهیلات بانکی همراه شود، کار به پیش خواهد رفت.

وی با یادآوری اینکه سرعت ساخت مسکن در کاهش هزینه ها نیز موثر است، این نکته را گوشزد کرد که در برخی استان‌های کویری مشکلی در تامین زمین وجود ندارد اما در برخی از استان‌ها باید به سمت انبوه‌سازی حرکت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با قدردانی از همت وزیر راه و شهرسازی برای اتمام مسکن مهر و نیز تعیین مشوق هایی برای احیای بافت های فرسوده، افزود: کمبود مسکن یک مطالبه جدی و آزمونی برای همه ما است که آیا می‌توانیم این تعهد سنگین را به نتیجه برسانیم یا خیر.

وی با اشاره به گام‌هایی که دولت سیزدهم در دو سال و نیم گذشته برداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب در هفته دولت امسال فرمودند " فهرست ۵۰ دستاورد دولت را در اختیار دارم که البته دستگاه نظارتی و سایر نهادها به من گزارش داده‌اند، هرچند در خصوص مسائلی همچون تورم باید دقت شود".

حسینی ادامه داد: یکی از سوالات و مواردی که همواره مطرح می‌شود این است که هرچند اقدامات بزرگی در امور زیرساختی، آبرسانی، نفت، گاز، سیاست خارجی و غیره انجام شده است، اما در زندگی مردم ملموس نیست. باید گفت وقتی نرخ بیکاری کاهش یابد و موضوع مسکن کاهش یابد، آثار این خدمات برای مردم ملموس‌تر خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha