۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
هزینه اضافی در معاملات خودرو آمریکا حذف شد| جنگ میان انجمن فروشندگان خودرو و کمیسیون تجارت
بازار گزارش می دهد:

هزینه اضافی در معاملات خودرو آمریکا حذف شد| جنگ میان انجمن فروشندگان خودرو و کمیسیون تجارت

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا یا همان FTC قانون جدیدی برای محافظت از مشتریان در برابر هزینه های تحمیلی و اضافی فروشندگان و دلالان در معاملات خودرویی تصویب کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: کمیسیون تجارت فدرال یا همان FTC قانون جدید برای مبارزه با نمایندگی خودروهای جهت استفاده از تاکتیک های مبهم هنگام فروش خودرو تدوین و نهایی کرده است. این قانون که مبارزه با کلاهبرداری های خرده فروشی خودرو نامیده می شود، هزینه های ناخواسته را به قراردادهای خرید تحمیل و مشتریان را مجبور به پرداخت آن می کند.

نمایندگی شرکت خودروسازی تویوتا در آمریکا به تازگی به دلیل تحلف در قراردادهای فروش ۶۰ میلیون دلار جریمه شده است

طبق گفته کمیسیون تجارت فدرال این قانون فروشندگان را از ارائه نادرست قیمت خودروها، مانند تبلیغ قیمت یک تریم خاص کابین که احتمال دارد در دسترس نباشد، منع می کند. این قانون نمایندگی ها را مکلف می کند که مشتریان را از بندهای قرارداد که مورد نیاز نبوده مطلع و بابت آن وجهی دریافت نشود. نمایندگی شرکت خودروسازی تویوتا در آمریکا به تازگی به دلیل تحلف در قراردادهای فروش ۶۰ میلیون دلار جریمه شده است.

قانونی که کمیسیون تجارت فدرال آن را تدوین کرده است، فروشنده و خریدار را از پرداخت کارمز، هزینه اضافی برای خدمات یا قطعات نصب شده در خودرو منع می کند. این قانون ضمانت نامه های فنی، سرویس دوره ای، تعویض روغن موتور و باتری خودرو را مشمول هزینه اضافی جهت پرداخت توسط مشتری نمی کند. مر قانون فروشندگان را مکلف به دریافت رضایتنامه مصرف کنندگان برای دریافت هزینه های پرداختی در زمان معامله می کند. هدف اصلی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برخورد با دلالان و سایر واسطه ها در زمان معامله خودرو جهت سودجویی است.

قانون معاملات خودرو هر گونه هزینه ناخواسته وارده به معامله را ممنوع و از زمان و بودجه مشتریان در مقابل فروشندگان محافظت می کند

لینا ام خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در خصوص تدوین و تصویب این قانون گفت: «زمانی که در آمریکا مشتری قصد خرید یک دستگاه خودرو را دارد، با هزینه های غیرضروری و نامعقول مواجه می شود، این هزینه ها اغلب توسط دلالان به هر شیوه که امکان دارد، دریافت می شود.» قانون معاملات خودرو هر گونه هزینه ناخواسته وارده به معامله را ممنوع و از زمان و بودجه مشتریان در مقابل فروشندگان محافظت می کند.

این قانون از ابتدای سال میلادی آینده در آمریکا اجرا می شود و تمام فروشندگان مکلف به رعایت آن هستند، هرچند که انجمن ملی فروشندگان خودرو در آمریکا با بیان نظر خود در خصوص این قانون، نارضایتی صنف فروشندگان را اعلام کرده است.

مدیرعامل انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا: کمیسیون تجارت فدرال آمریکا وضع شده به دلیل عدم محاسبه درست و تخمین اشتباه فرض دارد که این قانون می تواند سالانه ۳۰ میلیارد دلار برای مصرف کنندگان صرفه جویی ایجاد کند

انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا مخالف قانون جدید معاملات

مایک استانتون، رئیس و مدیرعامل نادا(انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا) در بیانه ای گفت: «این مقررات در بدترین حالت خود بیش از بروکراسی است، این موضوع می تواند فروش خودرو را با تحمیل لایه های جدید می تواند معاملات خودرو را طولانی تر کند.» کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برای حمایت از ادعاهای خود درخواستی مبنی بر روند آزمایش اثربخشی مصرف کنندگان تهیه کرده که توسط انجمن مذکور رد شده است. بنابراین انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا به بررسی این قانون پرداخته است.

استانتون، رئیس و مدیرعامل نادا مدعی است که قانون جدید معاملات خودرو که توسطو کمیسیون تجارت فدرال آمریکا وضع شده به دلیل عدم محاسبه درست و تخمین اشتباه فرض دارد که این قانون می تواند سالانه ۳۰ میلیارد دلار برای مصرف کنندگان صرفه جویی ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل اولیه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تخمین زده است که قانون پیشنهادی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا سه ساعت بعد از انجام معامله نسبت به پرداخت خود اعتراض داشته بانشد، گفتنی است این کمیسیون ادعای صرفه جویی ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلاری در معاملات خودرویی دارد.

انجمن ملی فروشندگان خودرو در آمریکا مدعی شده است که کمیسیون تجارت فدرال با تصویب این قانون منجربه نقض قوانین جاریه فعلی در معاملات خودرویی شده است. این انجمن با استناد به گزارش جی دی پاروز مدعی است که معاملات خودرو در آمریکا رضایت مندی مشتریان را در پی داشته و این مهم ویژه خرید و فروش در نمایندگی ها است.

آنچه که مشخص است، انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا و کمیسیون تجارت فدرال برای خود دلایلی دارند که می تواند نظر طرف مقابل را تغییر دهد. شاید زمان آن رسیده که قانون مشخصی نیز در امر معاملات خودرویی کشور جهت ممانعت از سودجویی دلالان تصویب شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha