۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته پرداخت شد
مدیر عامل بانک مسکن:

۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته پرداخت شد

مدیرعامل مسکن از پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تسهیلات نهضت ملی مسکن در دو سال گذشته از آغاز دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، سید عباس حسینی امروز پنجشنبه در نشست تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح ملی مسکن با حضور معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: قرارداد این میزان تسهیلات برای ۳۱۰ هزار واحد مسکن ملی منعقد شده است و به محض انجام امور فنی و مهندسی آنها، مطابق با پیشرفت کار نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام می‌شود.

وی بیان‌داشت: در دو سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت این پروژه‌ها پرداخت شده است.

حسینی گفت: این در حالیست که در موضوع مسکن مهر طی مدت هشت سال ۵۲ هزار میلیارد تومان آن هم با خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شده بود، اما ما طی دو سال ۷۰ هزار میلیارد تومان آن هم از منابع بانک مسکن و سپرده‌ها پرداخت کردیم و همه این‌ها در حالیست که بانک مسکن فقط چهار درصد از مجموعه سپرده‌های بانک‌های کشور را در اختیار دارد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بار مالی تعهد ۳۱۰ هزار واحد مسکن، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که فقط ۷۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همزمان بین ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی دیگر نیز در حال تشکیل پرونده در بانک مسکن هستند و به این ترتیب آمارها در این زمینه به ۳۵۰ هزار واحد خواهد رسید.

حسینی تاکید کرد: اگر ساخت و سازها در کشور توسعه و ترویج شده و حمایت شود، به رشد اقتصادی می‌رسیم و آبادانی و جهش اقتصادی و کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha