۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
بررسی دستورالعمل پیشنهادی تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری در کانون کارگزاران بورس
با حضور مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس صورت گرفت

بررسی دستورالعمل پیشنهادی تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری در کانون کارگزاران بورس

دستورالعمل پیشنهادی تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری در کانون کارگزاران بورس، با حضور مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس بررسی شد.

به گزارش بازار، طی نشستی با حضور مدیر و رییس اداره نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، دبیرکل و ریاست هیات مدیره کانون کارگزاران بورس به همراه مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری عضو کانون کارگزاران دستورالعمل پیشنهادی تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تا نشست‌ها در خصوص موضوع واکاوی دستورالعمل حاضر ادامه داشته باشد.

در این نشست که در کانون کارگزاران بورس برگزار شد، مدیران عامل۵۰ شرکت‌ کارگزاری، پرسش‌ها ‌و ابهامات خود را پیرامون دستورالعمل پیشنهادی تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری از منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس مطرح کردند.

منوچهر میرزایی در این نشست به پرسش‌های کارگزاران در این خصوص پاسخ داد و گفت: دستوالعمل پیشنهادی ممکن است ایراداتی داشته باشد که قابل اصلاح است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل تغییر دستورالعمل فعلی چیست، توضیح داد: فارغ از مزایای موجود در این دستورالعمل به ایرادات آن در دو دسته کلی می‌توان پرداخت. برخی از این موضوعات به مسایل کسب و کار دستورالعمل برمی‌گردد که باید اصلاح شوند؛ همچنین برخی نیازهای توسعه‌ای در کنار اصلاح این ایرادات وجود دارد که با توجه با فضای کنونی بازار و با دستورالعمل فعلی اجرایی شدن آن امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

میرزایی در خصوص نیاز به اصلاح ایرادات کسب و کار دستورالعمل حاضر بیان کرد: تعیین تکلیف موارد مجوزها یکی از این موارد است که باید به آن پرداخته شود؛ موضوع تاریخ انقضای مجوزها، موضوع تعیین تکلیف کارگزار/ معامله‌گر و تالیف محوز فعالیت متعدد برای یک کارگزار برخی از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

در نهایت، دیدگاه‌ها و موارد مورد ابهام در این خصوص مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین قرار شد تا نشست‌ها در خصوص موضوع واکاوی دستورالعمل حاضر ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۱٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha